۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۳۷۴۳۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

طلاب در کنار علم آموزی به اخلاق و پژوهش توجه داشته باشند

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید از ظرفیت های به وجود آمده نهایت استفاده را در راستای علم آموزی ببرند، گفت: طلاب باید در کنار آموختن علم دین به مسائل اخلاقی و پژوهشی هم توجه ویژه داشته باشند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در بازدید از حوزه علمیه امام علی(ع) در جمع اساتید و طلاب این حوزه با تسلیت ایام عزاداری اربعین حسینی، به شکوه و عظمت حسینی در اجتماع پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: دنیا در برابر این حماسه عظیم تنها سکوت کرده است.

وی با بیان این که عشق به امام حسین(ع) است که این چنین حماسه عظیمی را خلق می کند، افزود: امروز به واسطه عظمت الهی نام و یاد امام حسین(ع) علیرغم همه توطئه های دشمنان جهانگیر شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز منش و سیره عملی آن حضرت مورد توجه بسیاری از انسان های آزادی خواه جهان قرار گرفته است، تصریح کرد: امروز فرهنگ حسینی محور بسیاری از امور در میان کشورهای جهان قرار گرفته است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار ترویج فرهنگ و گفتمان حسینی در جهان است، خاطرنشان کرد: دشمنان از جهان مدار شدن نام امام حسین(ع) در کشورهای جهان بسیار هراسان است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که امام حسین(ع) تنها متعلق به شیعیان نیست بلکه امروز بسیاری از ملت های جهان ادامه دهنده همان مسیر سیدالشهدا هستند، تصریح کرد: حضور افرادی از ادیان و مذاهب مختلف در راهپیمایی اربعین حسینی نشان دهنده جهانی شدن فرهنگ حسینی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه ما باید برای این که شیعه علی هستیم باید شکرگذار خداوند متعال باشیم، خاطرنشان کرد: امروز شیعه به برکت سیدالشهدا این گونه در جهان عزت و عظمتی وصف ناپذیر دارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز طلاب و روحانیان باید به خود ببالند که روضه خوان سید الشهدا هستند، تصریح کرد: علما و بزرگان دینی در طول تاریخ همواره به روضه خوان بودن امام حسین(ع) افتخار می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که فقهای دینی در طول تاریخ تلاش های بسیاری برای ماندگاری نهضت و قیام حسینی انجام دادند، خاطرنشان کرد: اگر امروز می بینیم این گونه فرهنگ و گفتمان حسینی در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته به دلیل تبلیغ صحیح آن از سوی بزرگان دینی ما است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در طول تاریخ دشمنان اسلام همواره تلاش کردند تا فرهنگ حسینی در جامعه گسترش پیدا نکند، تصریح کرد: امروز به برکت روشنگری ها و آگاهی بخش علمای دین امروز می بینیم نام و یاد امام حسین(ع) بر زبان و قلب هر انسان آزاده ای ساری و جاری است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از علما و مراجع عظام تقلید در گذشته با پای پیاده در اربعین حسینی به زیارت سیدالشهدا می رفتند، خاطرنشان کرد: امروز همان فرهنگ و سیره علما است که این گونه فراگیر شده و انسان ها میلیونی از مذاهب مختلف در این سفر معنوی حاضر می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که هیچ قدرتی نمی تواند مانع از گسترش فرهنگ و سیره حسینی در جهان شود، تصریح کرد: این قدرت الهی است که همه دست های شیطانی که مانع گسترش و جهانی شدن این فرهنگ ناب می شود را کنار می زند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که خواندن روضه امام حسین(ع) از سوی طلاب و روحانیان در منابر و خطابه های آنها امروز موجب گسترش جهانی شدن فرهنگ حسینی شده است، خاطرنشان کرد: امروز کمتر کسی است در جهان جایگاه و عظمت سید و سالار شهیدان را نداند و نشناسد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام حسین(ع) پرچم دار مبارزه با ظلم و استکبار است و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان پرچم را با اقتدار در جهان برافراشته نگاه داشته است، افزود: ملت بزرگ ایران در چهار دهه اخیر لحظه ای از این فرهنگ ناب عقب نشینی نکرده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه دغدغه علما و بزرگان دینی ما در طول تاریخ حفظ دین و ارزش های حاکم بر آن بوده است، گفت: امروز نیز طلاب حوزه های علمیه به عنوان میراث داران ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی باید در همان مسیری که علمای دین حرکت کردند گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که امروز حفظ و گسترش دین در جامعه یکی از مهم ترین رسالت های طلاب  حوزه های علمیه است، افزود: طلاب باید ابتدا خوب درس بخوانند و با تقویت علم و تقوا در خود به رسالت حقیقی خود که همان تبلیغ صحیح دین در جامعه است عمل کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز گسترش دین در جامعه نیازمند حضور متخصصان این حوزه است، تصریح کرد: به همین دلیل حوزه های علمیه به عنوان پرورش دهندگان متخصصان دینی امروز رسالت سنگینی در تقویت و گسترش دین در جامعه بر عهده دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب نیز باید از ظرفیت های به وجود آمده نهایت استفاده را در جهت علم آموزی ببرند، خاطرنشان کرد: طلاب باید در کنار آموختن علم دین به مسائل اخلاقی و پژوهشی نیز توجه ویژه داشته باشند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اخلاق نباید در حوزه مهجور باشد، تصریح کرد: مسائل اخلاقی باید همگام با مسائل علمی در میان طلاب رشد و تقویت شود تا شاهد طلابی عالم و مهذب در جامعه اسلامی باشیم./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات