۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۳۷۳۲۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مسؤولان نظام اسلامی زهد و ساده‌زیستی پیشه کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ساده‌زیستی مسؤولان و مدیران جامعه اسلامی، گفت: اگر مسؤولان کشور در زندگی ساده‌زیست بوده و زهد داشته باشند جامعه امید و آرامش می‌یابد.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به تأکید دین مبین اسلام بر ساده‌زیستی، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم از مادیات فاصله گرفته و تعلق خود را به امور دنیوی کمتر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید مسؤولان و مدیران جامعه بیش از دیگران ساده‌زیستی و زهد پیشه کنند، اضافه کرد: ساده‌زیستی مسؤولان و سران حکومت سبب امید و آرامش مردم می‌شود که در این راستا ائمه اطهار (ع)، امام راحل و رهبر معظم انقلاب الگوهای مناسبی برای مسؤولان هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه اسراف یکی از عیوب ملی ما محسوب می‌شود، ادامه داد: همه باید تلاش کنیم درست و به اندازه مصرف کنیم؛ زیرا تجمل‌گرایی سبب ازهم‌پاشیدگی کانون خانواده‌ها می‌شود.

ضرورت توجه بیشتر به وقف با نیت حوزه علمیه

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته وقف، بر ثبت موقوفات جدید با نیات متناسب با نیاز روز جامعه تأکید کرد و گفت: وقف می‌تواند فرهنگ عمومی جامعه اسلامی را اصلاح کرده و به آن جهت مناسب بدهد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر باید ثبت وقف با نیاتی ازجمله کمک به حوزه علمیه، ساخت خوابگاه‌های دانشجویی و احداث کتابخانه صورت گیرد؛ زیرا این موارد جزء نیازهای روز جامعه هستند.

وی در ادامه با گرامیداشت شهادت شماری از مرزبانان در هفته اخیر، اظهار کرد: مرزبانان حافظان استقلال و کیان کشور هستند؛ ازاین‌رو باید آن‌گونه که شایسته و بایسته است از این نیروهای فداکار حمایت شود./9314/پ201/ب2

ارسال نظرات