۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۵۳۷۲۸۴
امام جمعه موقت مشهد:

دشمن از پدیده راهپیمایی اربعین به شدت هراس دارد

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه راهپیمایی اربعین ریشه در عشق و محبت به اهل بیت(ع) دارد و یک حرکت بدون‌ریشه نیست، گفت: دشمن نیز به شدت از آن ترس دارد،‌ از نیرو و قدرتی که این همه انسان را گرد هم آورده و این توانایی را دارد که در سایر موضوعات و مسائل نیز این پدیده را باز هم ایجاد کند واهمه دارد.
امام جمعه موقت مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین باقر فرزانه، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان شامگاه اربعین در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) عنوان کرد: انجام برخی کارهای ما ریشه در «عادت»،‌«تقلید»، «تلقین» و بعضی از آنها ریشه در «باور و اعتقاد قلبی» دارد؛ سرچشمه چیزهایی که باور قلبی باشد از بین رفتنی نیست بلکه هرروز ریشه‌دار می شود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس سخن دفاع از میهن مطرح بود اما امروز در گروه فاطمیون نه تنها فقط مسئله دفاع از کشور مطرح است بلکه برای فراتر از آن یعنی دفاع از حرم تلاش می کنند.

امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: امروز از سراسر دنیا در کربلا در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند؛ حرکتی که برای آن تبلیغاتی صورت نگرفته است تنها از باورقلبی و عشق سرچشمه می گیرد، به تعبیر رهبر معظم انقلاب «پدیده اربعین یک پدیده تاریخی عظیم است که در آن دست خدا مشهود است».

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه بیان کرد: راهپیمایی اربعین چیز معمولی نیست و در آینده بیشتر خودش را نشان می دهد، در این راهپیمایی انسان دست قدرت پروردگار را می بیند که افراد مختلف از سراسر دنیا چنین با عشق و علاقه راهی کربلا شده‌اند.

وی مطرح کرد: گاه انسان یک مسیر و حرکتی را با عقل سالم و قوی خود انتخاب می‌کند، ‌با این وجود عشق فراتر از این موضوع است، ‌به عبارتی وقتی علاقه، محبت و غیره به نهایت خود و درجه صد برسد، عشق پدید می‌آید و در آنجا عاشق و معشوق هر دو یکی می‌شوند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: راه امام حسین(ع) و پیاده روی کربلا راه عشق با بصیرت است و عقل در آن ریشه دارد، با اینکه این پدیده مشکلات و سختی‌های فراوانی پیش رو دارد اما در آن یک مسرّت، خوشی و عشق دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه این ‌موضوع محققان و البته دشمنان را متعجب کرده است، گفت: آن‌ها متعجب هستند که چه نیرویی توانسته است ده‌ها میلیون جمعیت با ترکیب‌های متفاوت که اکثرشان هم جوان هستند را دور هم و در یک مسیر جمع و هدایت کند؛ نیروی جوانی که در هر کاری که ورود پیدا کند تأثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه ادامه داد: با وجود اینکه دشمن همواره در حال فعالیت بر روی فکر و دل جوانان نسبت به کربلا و مسائل مشابه است، اما هرسال حرارت و عشق به این حرکت و پدیده بیشتر می‌شود؛ در واقع حرارت و گرمای شهادت امام حسین(ع) در دل‌ها اثر کرده و آن را به کنترل خویش درآورده و در نتیجه همه وجود و جوارح و جوانح او را مدیریت کرده و به حرکت در‌می‌آورد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه خاطرنشان کرد: این پدیده یک حرکت بی‌ریشه نیست و دشمن نیز به شدت از آن ترس دارد،‌ از نیرو و قدرتی که این همه انسان را گرد هم آورده و این توانایی را دارد که در سایر موضوعات و مسائل نیز این پدیده را باز هم ایجاد کند واهمه دارد./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات