۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۵۳۷۲۷۳
آیت الله میرباقری:

زیارت عهد مؤمنان و محور اسلام سیاسی است

نماینده مردم البرز در خبرگان با بیان این که نسان باید زندگی اجتماعی خود را با امام تطبیق دهد، گفت: جامعه مؤمنان هیچ گاه ذیل جامعه مدنی کفار قرار نمی گیرد.
سخنرانی آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری امشب در برنامه مخاطب خاص که به صورت زنده و مستقیم از کربلای معلا و شبکه سوم سیما پخش شد، با بیان این که زیارت امت واحده ایجاد کرده و محور اسلام سیاسی است، گفت: از دیرباز معصومان بابی را برای هجرت انسان به سوی خدا به نام زیارت باز کردند که عین توحید است.

وی افزود: زیارت می تواند مبدأ تحولات روحی و اجتماعی شود که می تواند وحدت و همدلی حول امام ایجاد کند، شرط ماندگاری زیارت این است که انسان آن را به زندگی خود بیاورد و بر اساس آموزه های آن عمل کند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این که زیارت به امام رسیدن است، اظهار داشت: اگر انسان به امام نرسد کافر و منافق از دنیا می رود، اما اگر به امام برسد تمام خیرات نصیب او خواهد شد، شفاعت برای کسانی است که با خدا عهدی بستند و به آن وفا می کنند، زیارت عهد مؤمنان است.

وی ادامه داد: علت این که انسان از زیارت کم فیض می برد برای این است که بعد از زیارت مجدد روش زندگی خود را ادامه می دهد؛ در حالی که باید روش زندگی امام را در پیش بگیرد، کسی که به زیارت می رود باید تعلقات خود را رها کند.

آیت الله میرباقری با بیان این که کسی که به زیارت می رود نباید امام را رها کند بلکه باید همواره همراه او باشد، ابراز داشت: اگر چنین شد زندگی انسان زیارت می شود و زندگی انسان در همه زمینه ها با امام خواهد بود.

وی عنوان کرد: انسان باید زندگی اجتماعی خود را با امام تطبیق دهد، جامعه مؤمنان هیچ گاه ذیل جامعه مدنی کفار قرار نمی گیرد، تا کنون نشده و هیچگاه نخواهد شد، باید جامعه زیارتی ساخته شود، فضای همدلی، همکاری و ایثار را به زندگی بیاوریم و تجربه ایثار و محبت اربعین باید در زندگی انسان جاری شود./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات