۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۳۷۱۵۲
آیت الله میرباقری:

انسان با زیارت امام به طهارت نفس می رسد

نماینده مردم البرز در خبرگان با بیان این که زیارت راهی برای طهارت نفس است، گفت: انسان با زیارت امام به طهارت نفس می رسد و از آلودگی ها نجات پیدا می کند.
آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری نماینده مردم البرز در خبرگان چهارشنبه شب در برنامه مخاطب خاص که به صورت زنده و مستقیم از کربلای معلا و شبکه سوم سیما پخش شد، با بیان این که انسان باید زندگی هجرت و سفر الی الله داشته باشد، گفت: انسان با زیارت امام به طهارت نفس می رسد و از آلودگی ها نجات پیدا می کند.

وی افزود: ممکن است که از بین بردن رذایل مدت ها طول بکشد اما زیارت می تواند انسان را پاک کند، زیارت راهی برای طهارت نفس است، انسان باید کاری کند که زیارت در وجود او ماندگار شود، همانند این که انسان باید اقامه صلاة کند و همه زندگی را بر اساس آهنگ نماز انجام دهند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این که انسان تا به امام نرسد در حیرت قرار دارد، اظهار داشت: کسانی که به نعمت ولایت می رسند موفق هستند، اگر انسان به ولایت نرسد شیطان او را به وادی جهل می کشاند، وقتی انسان از امام دور باشد در ضلالت و تاریکی است.

وی ادامه داد: انسان تا زمانی که به امام نرسیده تاریک است، انسانی که به امام رسیده هر طرف را نگاه کند آیات است و اسرار برای او مشخص می شود، مؤمن به امام رسیده از حیرت و ضلالت بیرون آمده و در راه مستقیم وارد می شود.

آیت الله میرباقری با بیان این که زیارت رسیدن به امام است، ابراز داشت: به امام رسیدن مشکلات انسان را حل می کند و نماز و روزه مقدمه رسیدن به امام است، سبک شمردن نماز انسان را از نور امام محروم می کند، همه عبادات مقدمه رسیدن به امام است و امام انسان را به سمت خدا می برد.

وی عنوان کرد: انسان باید به گونه ای زائر شود که در آن مسیر بماند، حرم امام عالمی دارد که اگر انسان وارد آن شد باید آن را نگه دارد، اگر زائر کوچ کرد و تعلقات خود را کنار گذاشت در زمان برگشت از زیارت نیز همراه با امام خواهد بود./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات