۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۳۶۶۵۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

طلاب و روحانیت مدافعان حریم دیانت و اسلام هستند

آیت الله قریشی با تأکید بر جدیت طلاب در امر تحصیل و تهذیب، گفت: این روحانیت و طلاب هستند که از مرزهای دیانت و اسلام دفاع و از آن حمایت خواهند کرد.
قریشی دیدار با آیت الله سید علی اکبر قریشی حفظه الله در مسجد اعظم ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله سیدعلی اکبر قریشی نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در نشست صمیمی با طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) در مسجد اعظم با اشاره به اهمیت تقوا و تهذیب نفس، اظهار داشت: گام نخست در مسیر طلبگی رعایت تقوای الهی است.

وی با بیان اینکه در ایام زیارتی اربعین قرار گرفته ایم که سیل عظیم دلدادگان حسینی روانه کربلای معلی هستند، افزود: نماز از واجبات الهی و اهمیت بسیاری دارد و اقامه نماز با تربت سید الشهدا و سجد بر این تربت امر مستحب و لازم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هم در نمازهای مستجبی و هم در نمازهای واجب سجده بر تربت را مهم بشمارید زیرا حجاب های هفت گانه را از میان خواهد برد، مراد از حجاب‌های هفتگانه، طبق روایات متعدد، اموری است که مانع از صعود و قبول اعمال انسان در آسمان‌های هفتگانه است.

وی با تأکید بر اهمیت تسبیحات حضرت زهرا(س) و رعایت آن در نمازها، گفت: تسبیح حضرت زهرا(س) هدیه پیامبر الهی به فاطمه (س) است که نشان از اهمیت و ارزش این اذکار دارد و در عروج معنوی طلاب و مؤمنان بسیار حائز اهمیت است.

آیت الله قریشی با اشاره به اهمیت نماز شب در روایات و احادیث اسلامی، تصریح کرد: تقرب به خداوند و طی مسیر تعالی معنوی با نماز شب محقق خواهد شد و خیر دنیا و آخرت در گرو نماز شب و تهجد شبانه است.

وی با بیان اینکه نماز شب برای طلبه یک امر ضروری است که نسبت به آن باید اهتمام داشته باشد، ادامه داد: تحصیل و تهذیب باید توأمان باشد چرا که طلبه بی سواد و بی تقوا دردی از دین، جامعه و خود دوا نخواهد کرد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر تحصیل عمیق علوم دینی و توجه به امر علوم اسلامی، خاطرنشان کرد: طلاب درس و بحث را جدی بگیرند و باجدیت ادامه دهند؛ چرا که این طلاب هستند که تبلیغ دین و صیانت از آن را عهده دارند./۸۵۴۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات