۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۵۳۶۵۸۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خیرخواهی و همکاری دو راهکار برای تقویت همدلی جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تقویت تناصح و خیرخواهی و تعاون و همکاری دو راهکار برای همراهی و همدلی مردم و مسؤولان در جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان، با تأکید بر همراهی و وحدت رویه آنها در خدمات‌دهی به مردم، اظهار کرد: اگر همه همدل و هماهنگ باشیم دشمنان نمی‌توانند به این نظام آسیبی بزنند.

وی اضافه کرد: اما در مقابل اگر دل‌های مردم و مسؤولان در نظام اسلامی از هم جدا شود و حاکمان و مردمان حقوق و وظایف بین یکدیگر را به‌درستی نشناسند و یا عمل نکنند سرنوشت دردناک و تیره‌ای را پیش رو خواهند داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به راهکارهای همدلی و هم‌زبانی، افزود: امام عارفان و امیر حاکمان و مؤمنان به راهکارهای رسیدن به همدلی اشاره کرده‌اند و می‌فرمایند: «فصلیکم به التناصح و التعاون علیه و لکن من واجب حقوق الله علی عباده النصیحه بمبلغ جهدهم و التعاون علی اقامه الحق بینهم».

وی ادامه داد: این امام همام می‌فرماید: بر شما باد به خیرخواهی نسبت به یکدیگر و یاری رساندن، چیزی از حقوقی که خداوند بر بندگانش دارد آن است که در حد توان خیرخواه یکدیگر باشند و در اقامه حق و پیاده کردن آن همدیگر را یاری رسانند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در این فراز از سخنان حضرت به دو راهکار روشن و اساسی در راستای همدلی و همراهی امت اسلام با حاکمان مسلمان بیان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تناصح و خیرخواهی و تعاون و همکاری را دو راهکار برای همراهی و همدلی دانست و گفت: موضوع نصیحت در فرهنگ دینی گستره وسیعی دارد که ریز و درشت رفتار و اخلاق و روش و منش انسان‌ها را در برمی‌گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: تعاون نیز هرگونه همکاری و همگامی و همدلی در کار نیک را شامل می‌شود./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات