۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۳۶۴۸۱
گزارش رسا از راهپیمایی ۱۳آبان؛

حمایت راهپیمایان از نصب موشک بالستیک تا دفاع از نام خلیج فارس/ شمخانی: چهار دهه فعالیت آمریکا سبب پیروزی ایران بر غرب شد

مراسم راهپیمایی ۱۳آبان صبح امروز در مقابل لانه جاسوسی با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان و جوانان برگزار شد که با شعارها و پلاکارت‌های زیادی همراه بود.
۱۳آبان ۱۳ابان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم راهپیمایی 13آبان صبح امروز در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم بیانیه تشکل‌های دانش‌آموزی در مراسم راهپیمایی روز دانش آموز قرائت شد.

قرائت بیانیه تشکل‌های دانش‌آموزی در مراسم 13 آبان

براین اساس نماینده تشکل‌های دانش‌آموزی مراسم 13 آبان در بیانیه‌ای تاکید کرد که: «در 38 سالی که از اقدام دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی می گذرد، سیاست‌های خصمانه آمریکا هیچ تغییری نکرده است.

در این بیانیه دانشجویی اعلام شد که آمریکا از هر ابزاری مانند تحریم‌های ظالمانه و غیره برای رسیدن به اهدافشان استفاده می کنند و هر جا منافع آمریکایی ایجاب کند منافع مردم سایر کشورها را نادیده می گیرند و همچنین در این بیانیه به مذاکره با آمریکا و عهدشکنی آنها در قبال مذاکره با ایران اشاره شد.»

آنچه در حاشیه راه‌پیمایی 13آبان رخ داد

در این مراسم جمع کثیری از مردم در قشرهای مختلف به ویژه دانش‌آموزان و جمعی از مسؤولان در مقابل لانه جاسوسی تجمع کردند.

شعار اکثریت مردم مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا بود، در پی شعارهای مردم می‌توان محکوم کردن اظهارات و اقدامات خصمانه مقامات آمریکایی علیه ایران را دید.

در کنار شعار مردم شاهد نصب موشک بالستیک دوربرد سپاه پاسداران در مقابل لانه جاسوسی بودیم که توجه راهپیمایان را به خود جلب کرده بود.

همچنین شعار مرگ بر ترامپ نیز با در دست گرفتن پلاکارت‌ها و ماکت‌هایی از ترامپ توسط مردم به چشم می‌خورد.

در میان شعارهای علیه استکبار جمع کثیری از مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها تصاویر امام خمینی(ره) قرار گرفته است شعارهایی همچون من سپاهی هستم را سر می‌دادند.

در راهپیمایی امسال جمعی از دانش‌آموزان تابوت مذاکره با آمریکا را در دست گرفته بودند، همچنین پلاکارت‌هایی با عنوان غیرت انقلابی و این سخن امام خمینی(ره) که هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید در دست راهپیمایان دیده می‌شد.

از سوی دیگر دانش‌‌آموزان تصاویری از پاسخ‌های رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور کشورمان به اظهارات خصمانه رییسجمهور آمریکا در دست داشتند.

با توجه به برگزاری این راهپیمایی در آستانه اربعین حسینی، راهپیمایان شعار لبیک یا حسین  را سر دادند.

نکته جالب در راهپیمایی امسال پوسترهایی با مضمون خیلج فارس به همراه کاریکاتورهایی از ترامپ بود که رییس‌جمهور آمریکا را به تمسخر گرفته بود.

در پوسترهای مربوط به خلیج‌فارس تصویر کتاب تاریخ و جغرافیا که روی آن نوشته شده خلیج تا همیشه فارس را مشاهده می‌کردید.

 همچنین کاریکاتورهای زیادی از ترامپ در دست دانش آموزان قرار داشت که روی بسیاری از آنها بر دهان ترامپ چسب زده شده بود.

کار دانش‌آموزان در واکنش به سخنان ترامپ بر سر خلیج فارس به پایان نرسید، آنها با حمل پلاکاردهایی به اقدام رییس‌جمهور آمریکا در استفاده از واژه مجعولی به جای واژه خلیج فارس واکنش نشان دادند.

دانش‌آموزان از ترامپ خواستند که به مطالعه تاریخ و جغرافیا بپردازد تا دچار چنین اشتباهات فاحشی نشود.

در مراسم راهپیمایی 13 آبان امسال یاد شهدای مدافع حرم هم گرامی داشته شد، شر‌کت‌کنندگان در طول مسیر راهپیمایی با اشاره به نکات بارزی از شهید حججی از او به عنوان یک الگوی شایسته برای جوانان ایرانی یاد کردند.

در حاشیه راهپیمایی 13 آبان کمپین سلامت نوجوانی هم به چشم می‌خورد، این کمپین توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی تهران برپا شده بود که طی برگه‌هایی به دانش‌آموزان توصیه‌هایی در مضرات استفاده همیشگی از دستگاه‌های پخش‌کننده موسیقی همانند هندزفری یا هدفون هشدار داده بود و نوع خطر ابتلا به کم‌شنوایی را نیز به آنها نشان داده بود.

همچنین در این مراسم سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز حضور پیدا کرد.

 

چهار دهه فعالیت آمریکا علیه ایران باعث عزت و قدرت ایران شده است

در پایان این راهپیمایی دریادار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در مقابل لانه جاسوسی با اشاره به دفاع‌های جانانه و حماسی ملت ایران در مقابل آمریکا، گفت: دفاع مردم ما در مقابل هیأت حاکمه آمریکا اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه، سیاه و سفید در دوران تک‌قطبی، چندقطبی و دوقطبی نشان داد که خون‌هایی که از مردم ما ریخته شده است برای حفظ هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: 13آبان در اصل روز مبازره با استکبار است، این روز دانش‌آموز است و امروز دانش‌آموزان ما قوی‌تر از همیشه در صحنه‌های مختلف اعتراض به سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ حضور پیدا می‌کنند.

دریادار شمخانی یادآور شد: در روز 13آبان 1358 برای اولین بار اقدامات خصمانه و فعال آمریکا علیه ایران مشخص شد ولی تا زمانی که ایرانی؛ ایرانی و حسینی است، آنها دست از این شرارت‌ها و دخالت‌ها برنخواهد داشت.

وی افزود: آمریکا با اقداماتی همچون اقدامات براندازانه، اقدامات نظامی، تلاش در جهت تضعیف قدرت دفاعی ایران، مخالفت با پیشرفت‌های علمی در حوزه‌های فضایی، هسته‌ای و موشکی، تلاش برای مواجهه‌سازی ایران با بحران‌های امنیتی و مدیریتی استحاله از درون، فضاسازی سیاسی و تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، تلاش برای ایجاد تنش و مزاحمت با تحریک همسایگان، مشوه جلوه دادن چهره اسلام و انقلاب اسلامی در طول چهار دهه از انقلاب اسلامی در تلاش برای براندازی ایران بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ابراز داشت: آمریکا در طول چهار دهه همه نوع تلاشی را علیه ایران کرد اما نتیجه آن این شد که همه بگویند ایران از غرب قدرتمندتر شده است، در واقع تمام فعالیت آنها با شکست در مقابل ایران همراه بود.

دریادار شمخانی بیان کرد: در طول این چهار دهه مبارزه با آمریکا برای ملت ایران، عزت، اقتدار، جبران تحقیر گذشتگان به پشتوانه اتکا به قدرت لایزال الهی فراهم شد.

ضمنا؛ مراسم 13 آبان توسط تعداد کثیری از خبرنگاران داخلی و همچنین تعدادی از رسانه‌های خارجی پوشش داده شد./816/۵۰۴/ح

ارسال نظرات