۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۳۶۳۲۹
آیت الله موسوی جزایری:

زیارت اربعین از علائم ایمان کامل است

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به افزایش عظمت سال به سال زیارت اربعین گفت: زیارت اربعین علامت ایمان کامل و نشانه اظهار مودت و محبت به ائمه اطهار است.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز در مصلای امام خمینی(ره) با اشاره به تصویب قانون کاپیتولاسیون در مجلس ملی آن زمان در سال ۱۳۴۲ اظهار داشت: بنابر چنین قانونی تبعه های آمریکایی به ازای هر جرمی که در کشور انجام دهند مصون بوده و پیگرد قانونی ندارند اما امام راحل نسبت به چنین قانونی سکوت را شکست، سخنرانی کرد و اعلامیه هایی منتشر کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه امام خمینی(ره) در ۱۳ آبان همان سال و به بهانه مخالفت با مصالح ملی به ترکیه تبعید شد، افزود: ۱۳ آبان سال ۵۷ دانشجویان علیه شاه تحصن کردند و دانش آموزان نیز علیه رژیم پهلوی و برای اعلام پشتیبانی از دانشجویان به سوی دانشگاه تهران حرکت کردند اما به هنگام نزدیک شدن به دانشگاه از سوی گارد شاهنشاهی به رگبار بسته شدند.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به اینکه کشتار دانش آموزان از تلویزیون پخش شد، ابراز داشت: مردم با مشاهده چنین فجایعی متأثر شدند و آنهایی که نسبت به انقلاب اسلامی تردید داشتند در ادامه انقلاب را کاری صحیح دانسته و به خیل معترضان پیوستند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام در سال ۵۸ دیگر رویداد ۱۳ آبان است که در ادامه با تلاش های دانشجویان بسیاری از سندهای متلاشی شده دخالت آمریکا در حوادث ایران بازیابی شد از جمله اینکه آیت ‌الله کاشانی ۲۵ مرداد سال ۳۲ به مصدق نامه زده و خبر از کودتا داد؛ اما مصدق چنین سخنی را تکذیب کرد و دقیقا سه روز پس از آن در ۲۸ مرداد کودتا اتفاق افتاد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اعتماد مصدق به آمریکا خاطرنشان شد: کودتای ۲۸ از سوی معتمدان مصدق انجام شد و مصدق بر آن تصور بود که آمریکایی ها بهترین دوستان هستند اما امام راحل، آمریکا را شیطان بزرگ خطاب کرد و چنین دشمنی به واقع خطرناک و مرموز است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ترامپ دشمنی آمریکا نسبت به ملت ایران را از حد گذرانده است، تصریح کرد: تصویب قانون کاتسا(مادر تحریم ها) پاسخ مسؤولان کشورمان را در پی داشته است، درباره مسأله برجام پایبندی ما تا جایی است که برای کشورمان منافع داشته باشد و در غیر آن صورت همانطور که رهبری گفتند آتش خواهیم زد و تعهدی در قبال آن نخواهیم داشت.

آیت الله موسوی جزایری به تصمیم صحیح ایران و روسیه در خارج کردن دلار از صحنه مبادلات تجاری گفت: با توجه به اقتصاد مقاومتی، مبادله های تجاری را با واحد پولی خودمان و کشور مقابل انجام دهیم و لزومی ندارد از دلار استعمارگران استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش سال به سال عظمت و شکوه مراسم اربعین و دریافت بیش از دو میلیون گذرنامه برای حضور در این مراسم اظهار داشت: چنین اسقبالی نعمت خداوند بوده و شکر آن واجب است و ارتباط و اتصال ملت ما از طریق اربعین با اهل پیغمبراکرم(ص) صورت خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان نخستین ویژگی زیارت اربعین را علامت کامل بوده ایمان بیان کرد و گفت: اظهار مودت و محبت به خویشاوندان دیگر ویژگی اربعین بوده و در عین حال نشان دهنده بالاترین اظهار محبت به حضرت ختمی مرتبت است؛ چرا که امام حسین(ع) در رأس ذوی القربی رسول خدا(ص) قرار دارد.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با بیان اینکه زیارت امام حسین (ع) بالاترین مکتب تربیتی است، عنوان کرد: یکی از علمای بزرگ در کتاب خود بیان می کند که بسیاری با سیدالشهدا هدایت شده و وجود حضرت، بسیاری را هدایت کرد؛ چراکه حسین(ع) مصداق هدایت و کشتی نجات است./۹۴۵۶/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات