۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۵۳۶۳۰۷
نمایشگاه مطبوعات؛

تسهیل زیارت اربعین برای زائران حسینی وظیفه دولت است

مسؤول کارگروه های تخصصی پایش و نظارت بر فضای مجازی گفت: اربعین یعنی تبدیل حماسه به شعور و عقل است و این یک حرکت کاملا سیاسی است؛ در اربعین باید عقلانیت تجسم پیدا کند.
حجت الاسلام متفکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین متفکر مسؤول کارگروه های تخصصی پایش و نظارت بر فضای مجازی ضمن حضور در غرفه این خبرگزاری در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با اشاره به اینکه حماسه عاشورا، تجسم عینی اسلام است، گفت: ما باید همه نمادهای اسلام را مورد توجه قرار بدهیم؛ معارف اسلامی به اصول احکام و فروع و اخلاقیات تطبیق این موضوع با حماسه عاشوا یکی از وظایف همه اقشار به ویژه مسؤولان دولت شیعی است.

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد حماسه عاشورا بحث زیارت اربعین است، اظهار داشت: اربعین یعنی تبدیل حماسه به شعور و عقل است و این یک حرکت کاملا سیاسی - حکومتی است؛ در اربعین باید عقلانیت تجسم پیدا کند.

حجت الاسلام متفکر ادامه داد: عقلانیت عملی حکم می کند که ما باید برای حفظ این تجسم عینی اسلام، اقداماتی را برای اربعین در عرصه فردی و اجتماعی انجام دهیم؛ از جمله آن اقدامات این است که تحریفات معنوی را از بین ببریم و سعی کنیم اصل و حقیقت حماسه عاشورا را تبیین کنیم.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: اینکه برخی می پندارند امام سجاد(ع) نقشی در حماسه عاشورا نداشته و در کربلا بیمار بوده اند، اشتباه است، این افراد باید دقت کنند که در این بیماری حکمتی نهفته بود تا ریشه امامت باقی بماند، همچنین از ویی دیگر بعد ولایت را به ما نشان می دهد، چون حضرت زینب(عس) بدون اذن امام سجاد(ع) اقدامی انجام نمی دادند.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که مردم جهان مشاهده می کنند که افراد از سراسر دنیا به زیارت اربعین می آیند، از خود سؤال می کنند که سرمنشأ این حرکت چیست و به دنبال آن به جست و جو می پردازند و در نهایت هدایت می شوند؛ بر این اساس تبیین درست عاشورا برای پیروزی در جنگ نرم لازم است.

حجت الاسلام متفکر برخی از وظایف دولت شیعی در قبال اربعین را اینگونه توصیف کرد: دولت اسلامی باید به لحاظ نظری و عملی به جریان اربعین کمک کند؛ با توجه به ظرفیت های بی شماری که زیارت اربعین در تمدن سازی اسلامی دارد، ضروری است که دولت سفر اربعین را برای زائران حسینی تسهیل کند.

مسؤول کارگروه های تخصصی پایش و نظارت بر فضای مجازی ابراز داشت: عتبات و عالیات محل رجوع شیعیان است و چون عمده شیعیان از مستضعفان و محرومان هستند، لذا دولت باید با عراق رایزنی کرده و ویزای اربعین را حذف کند، همچنین امنیت کافی را برقرار سازد تا دشمنان نتوانند با به راه اندازی بی امنیتی، حماسه اربعین را در حاشیه قرار دهند./841/پ201/س

ارسال نظرات