۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۵۳۶۰۸۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

دوزخ آتش نفرت خداوند نسبت به گناهکاران است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دوزخ آتش نفرت خداوند نسبت به گناهکاران است، گفت: انسان اگر قیامت را باور داشته باشد در عالم دنیا حساب شده زندگی می‌کند.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه دوم صفر در حسینیه نیاوران برگزار شد، گفت: مساله قیامت، در 114 کتاب نازل شده از سوی پروردگار و در کلام 124 هزار پیامبرالهی و ائمه اطهار(ع) مطرح شده است.
وی با بیان اینکه قیامت از عظیم‌ترین و موثرترین مسائل مطرح شده الهی است، ابراز کرد: نسخه قیامت و طبابت پروردگار، پیامبران و اولیای الهی یک نسخه صدردصد کامل است چرا که مربوط به تمام حوادث پس از مرگ و ورود بهشتیان به بهشت و ورود دوزخیان به دوزخ می‌شود و به صورت کامل برای انسان بیان شده است.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه مساله قیامت در کلام نورانی قرآن و فرستادگان الهی به همراه دلیل و برهان ذکر و مورد توجه قرار گرفته است، ابراز کرد: انسان اگر مساله قیامت را باور داشته باشد و آن را حقی قطعی بداند زندگی خود را براساس آن تنظیم می‌کند.
استاد حوزه علمیه ادامه داد: مرحوم فیض کاشانی می‌فرمایند: اگر مسلمانی در شهر خودش بیمار و برای درمان بیماری نیازمند به طبیب شود ولی در شهر طبیبی غیر از یک طبیب یهودی متخصص وجود نداشته باشد این مسلمان بیمار مجبور می‌شود به این طبیب یهودی مراجعه ‎کند و چون به کلام آن طبیب ماهر یقین دارد تمام دستورات پزشکی او را مو به مو عملی می‌کند تا بیماری‌اش برطرف شود حال چگونه است که خداوند از سوی پیامبران و اولیای الهی خبر از قیامت داده تا انسان را از گرفتاری و رنج آخرت نجات دهد اما انسان نسبت به این مهم حتمی غفلت ورزیده و به این وعده الهی بی توچهی می‌کند.
این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: کسانی که به عالم قیامت باور ندارند مصداق همان کلام امیرمومنان علی(ع) هستند که می‌فرمایند: آنانی که کلام الهی را باور ندارند در حقیقت صورتانشان انسان و قلبشان حیوان است؛ قیامت و ترس از عذاب الهی سخن و کلام هم پیامبران و اولیای الهی بوده است.
این خطیب مشهور پیامبران را به معنای واقعی کلمه "عبدالله" خواند و اظهار داشت: همه ترس و واهمه پیامبران از عذاب شدن ما انسان‌ها بوده به خاطر همین مهم برای نجات یافتن ما متحمل غم و اندوه فراوان شدند.
این دانشمند فرزانه با بیان اینکه دوزخیان هیچ راه نجاتی ندارند، گفت: امیرمومنان علی(ع) می‌فرمایند: دوزخ آتش نفرت خداوند نسبت به گناهکاران است؛ اگر مقدار کوچکی از شعله دوزخ آزاد شود همه مخلوقات عالم هستی نابود می‌شوند و او عذابی است که هیچ مخلوقی نیروی مقابله با آن را ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص)، تصریح کرد: حضرت فرمودند: اگر پروردگار عالم در دنیا کوهی را به آتش خالص تبدیل کند و سبک عذاب‌ترین فرد دوزخ را روی آن آتش قرار دهد او بر روی این کوه آتش استراحت کرده و به خواب می‌رود؛ این سخن نشان از سختی آتش جهنم دارد که نمونه آن در دنیا وجود ندارد.
وی در پایان با بیان اینکه انسان اگر قیامت را باور داشته باشد در عالم دنیا حسابگر زندگی می‌کند، خاطر نشان کرد: براساس آیات قرآن آتش دوزخ انسان را نمی‌میراند و عذاب خداوند ابدی است./813/پ
۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات