۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۳۵۸۱۲
نمایشگاه مطبوعات/ نوبخت خبر داد؛

تشکیل کارگروه بررسی نقض برجام در شورای عالی امنیت ملی/ در منافع ملی کوتاه نمی آییم

سخنگوی دولت گفت: ممکن است تحریم ها مزاحمت هایی ایجاد کند اما جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت های بسیاری که دارد مقابله خواهد کرد و به برنامه های خود ادامه می دهد.
نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز در نشست خبری هفتگی خود که در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شد، با اشاره به موضع دولت در قبال قانون کاتسا گفت: موضع دولت نسبت به تحریم ها و محدودیت های دشمن روشن است.

وی افزود: بر اساس توافقی که در شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته کارگروهی برای تشخیص نقض برجام و مسائل دیگر تشکیل شد که این کارگروه نسبت به کنش های اقتصادی و مسائل محدود کننده از شوی دشمن تصمیم خواهد گرفت.

نوبخت با بیان این که تصمیمات کمیته به شورای عالی امنیت ملی ارسال می شود، اظهار داشت: پس از ارسال و تصمیم گیری در شورای عالی امنیت ملی ، تصمیما اجرایی می شود، دولت برای هر شرایطی آمادگی دارد و طرح های متناسب با آن را تهیه کرده است.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه نیز برنامه ها را آماده کرده و در صورت در تحریم های جدید دشمن اجرایی خواهد کرد، زیبنده نیست که اتفاقی رخ دهد و بعد از آن بررسی و تصمیم گیری شود، جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که آمریکا تشر بزند و خود را ببازد.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که دشمنان به زعم خود تحریم های فلج کننده ایجاد کردند اما شاهد رشد اقتصادی بودیم، ابراز داشت: البته ممکن است تحریم ها مزاحمت هایی ایجاد کند اما جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت های بسیاری که دارد مقابله خواهد کرد و به برنامه های خود ادامه می دهد.

وی عنوان کرد: موضع دقیق دولت بعد از اعلام برنامه های دیگران اعلام خواهد شد و در زمینه منافع ملی در روابط بین المللی کوتاه نمی آییم.

نوبخت با اشاره به موسم اربعین و توجه دولت به این برنامه مهم خاطرنشان کرد: دولت موظف به کمک به برنامه حماسی اربعین است و سعی کرده ایم، آنچه وزارت کشور و ستاد اربعین از دولت خواسته اند اجرایی شده است.

وی  با اشاره به مسال مربوط به عضو زرتشتی شورای شهر یزد اضافه کرد: دین زرتشت از ادیان رسمی کشور است و عزیزان ادیان رسمی از حقوق شهروندی مساوی برخوردار هستند، قوانین اجازه می دهد که افراد زرتشتی مانند دیگران از حقوق برخوردار باشند کما این که در مجلس نماینده دارند.

سخنگوی دولت با بیان این که به دنبال اقدامات اثربخش در این زمینه هستیم، گفت: دولت با توجه به تأکید رییس جمهور در زمینه حقوق شهروندی به دنبال حل این مسأله است.

وی با اشاره به همکاری های ایران با همسایگان، افزود: تقویت روابط با همسایگان مورد تأکید بوده و در سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تصریح است و این برنامه ها ادامه پیدا خواهد کرد.

نوبخت با بیان این که يارانه مطبوعات در سال پيش صدرصد پرداخت شد، گفت: دولت در پی تقويت اين نهاد مردمي و غيردولتي است، ما در نظر داريم بودجه هر دستگاهي را بررسي كنيم خيلي از دستگاه ها امروز كارهاي موازي انجام مي دهند، از اين رو از آنها درخواست مي كنيم ماموريت خود را عرضه کنند؛ ما امسال سه ماه به سه ماه تخصيص بودجه مي دهيم، در هر سه ماه چنانچه گزارش عملكردي آنها كامل باشد به آنها ادامه بودجه را مي دهيم در غير اينصورت به اندازه برنامه و عملكردشان در ماه گذشته بودجه مي دهيم، اگر بخواهيم بهره وري را بالا بريم بايد اين نوع برنامه را پيش ببريم./1323/۲۰۱/ح

ارسال نظرات