۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۳۵۶۰۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

روحانیان مستقر و هجرت سفیران حوزه فرهنگ هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مبلغان و روحانیان اعزامی و مستقر سفیران حوزه فرهنگ هستند که اگر در این عرصه حضور فعال داشته باشند، بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات سامان پیدا می‌کند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از روحانیان مبلغ مستقر و طرح هجرت استان، با اشاره به اهمیت فعالیت تبلیغی طلاب و روحانیان در روستاها و مناطق محروم، اظهار کرد: باید مشکلات فرهنگی روستاها از سوی مبلغان اعزامی و روحانیان مستقر رصد شود.

وی با بیان اینکه روحانیان نقش مهمی در ارتقای معنوی روستاها دارند، تصریح کرد: حل مسائل و مشکلات فرهنگی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام اسلامی است و حضور روحانی در روستاها و مساجد شهرها می‌توانند در این زمینه کمک‌کننده باشد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: مبلغان و روحانیان اعزامی و مستقر سفیران حوزه فرهنگ هستند که اگر در این عرصه حضور فعال داشته باشند، بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات سامان پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: کار روحانی تنها اقامه نماز جماعت نیست؛ بلکه فرهنگ‌سازی، ارتباط با مردم، رفع شبهات از اذهان عمومی به‌ویژه جوانان و نوجوانان و پاسخگویی به مسائل شرعی تنها برخی از وظایف مبلغان اعزامی و روحانیان مستقر است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت تعامل و همکاری روحانیان مستقر با هیئت امنای مساجد و شورای اسلامی روستاها، گفت: حضور روحانیان مستقر در روستاها سبب می‌شود مردم به‌سرعت پاسخ سؤالات و شبهات خود را پیدا کنند و بصیرت آنها بالا رود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج بیش از پیش فرهنگ شهید و شهادت در جامعه از سوی روحانیان، اظهار کرد: امروز یکی از رسالت‌های روحانیان و مبلغان گرفتن پیام شهدا و رساندن آن به همه جوامع است و این مهم زمانی میسر می‌شود که هدف شهدا را بشناسیم و در مسیرشان با تمام تلاش حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در پایان گفت: زیارت گلزار شهدا و قرائت وصیت‌نامه‌های این عزیزان درواقع مطالعه پیام شهیدان و ادامه دادن راه آنها و لبیک به فرمان‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات