۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۳۵۳۸۷
آیت الله نوری همدانی:

به هیچ دیوانه‌ای اجازه بازدید از مراکز نظامی داده نمی‌شود/ هزینه سازش با دشمن از جنگ بیشتر است

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران به هیچ دیوانه ای اجازه بازدید از مراکز نظامی را نمی دهد، گفت: هزینه سازش با دشمن بیشتر از هزینه جنگ است.
حضرت آيت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای نیروی انتظامی از سراسر کشور، گفت: نیروی انتظامی دارای موقعیت بسیار مهمی بوده و کار شما عبادت است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: امنیت بستر همه ترقیات و پیشرفت ها است و خدمت شما به نظام اسلامی بالاترین خدمت ها و عبادت ها است.

وی با اشاره به آیه 8 سوره منافقون، ابراز داشت: عزت از آن خدای متعال و پیغمبر(ص) و افراد مؤمن و با ایمان است، هر چند منافقان این حقیقت را درک نمی کنند؛ مسلمانان همیشه باید در فکر حفظ عزت باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: اولین اصل عزت، قدرت و ایمان است؛ ایمان و اقتدار به انسان روحیه خاصی می دهد و نخستین اصل برای عزت این است که انسان ایمان داشته باشد.

وی با تأکید بر این که هرگز نباید سستی و اندوه به خود راه داد، چرا که ایمان بر همه قدرت ها تسلط خواهد داشت، یادآور شد: در جنگ لبنان با صهیونیست، ایمان آن ها بود که توانست این رژیم را مغلوب خود کند؛ هر کس در برابر ایمان بجنگد، شکست خواهد خورد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: ایمان شهدای ما بود که آن ها را به جبهه های جنگ دفاع مقدس و دفاع از حرم کشاند و پیروزی ما پیروزی ایمان است؛ دومین اصل عزت، علم است؛ علم اثر زیادی در پیشرفت و ترقی دارد و هر کس در حد خود باید فرهنگ و سواد خود را تقویت کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در 80 جا از قرآن کریم از تعلیم و تعلم اسم آورده شده، بیان داشت: کسانی که ایمان توأم با علم داشته باشند، خداوند به آن ها قدرت خاصی عطا می کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: سومین اصل این است که مسلمانان باید حکومت داشته باشند و حکومت است که فرهنگ و سیاست و موارد دیگر را در  سایه خود دارد؛ اسلام باید حکومت و قدرت داشته باشد.

وی با بیان این که پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام پس از پیشرفت اسلام، به تأسیس حکومت پرداخت، گفت: زمانی که ایشان می خواستند از دنیا بروند، امیرالمؤمنین علی(ع) را به عنوان یک حاکم و رهبر تعیین کردند؛ این جریان ها طوری بود که آخرین امام شیعیان غایب شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: زمانی که دنیا آماده ظهور شود، ایشان خواهند آمد و در زمان غیبت ایشان هم بحث ولایت مطرح است؛ باید توجه داشت که اولین و آخرین انسانی که آفریده شده و قبض روح خواهد شد، رهبر هستند که نشان دهنده اهمیت ولایت و رهبر است.

وی با بیان این که بالاترین احتیاج مردم، رهبر است، گفت: پس در زمان غیبت امام زمان(عج) نیز در تمام جریانات فقیهی که صفات و ویژگی های خاصی دارند، رهبر جامعه خواهند بود و همه این ویژگی ها در رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای جمع شده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی پس از تشریح ویژگی های ولی فقیه، اظهار داشت: مسلمانان باید یک حکومت قدرتمند تشکیل دهند تا عزت مسلمانان حفظ شود، چرا که در مقابل ما دشمن مستکبری همچون آمریکا وجود دارد؛ امام خمینی(ره) شخصیتی بود که نقاب را از چهره استکبار و آمریکای جهان خوار و انگلیس مکار پیر کنار زد.

وی با بیان این که شناساندن استکبار به جهانیان، یکی از مهمترین خدمات امام راحل بود، افزود: امام خمینی(ره) در دفاع مقدس لرزه بر اندام دشمنان اسلام و انقلاب انداخت و تأکید ایشان بر این بود که این انقلاب نباید به دست نااهلان بیفتد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود به تحولات اخیر سیاسی در برجام اشاره و تصریح کرد: هر فردی از ما وظیفه دارد که این عزت و افتخار را حفظ کند؛ مسلمانان باید به قدری قدرتمند باشند که دشمنان از ما احساس ترس کنند؛ به کسی چه ربطی دارد که سلاح های نظامی ما در کجا قرار دارد؟ آن ها خودشان هزاران کلاهک هسته ای را برای کشتار مردم بی گناه انبار کرده اند در حالی که موشک های ما برای دفاع است و به هیچ دیوانه ای اجازه نمی دهیم که از مراکز نظامی و موشک های ما دیدن کند.

وی در ادامه افزود: قدرت جهادی چهارمین ویژگی عزت است و مسلمانان باید همیشه آمادگی فکری، اقتصادی و سیاسی داشته باشند؛ خوشبختانه در مملکت ما میلیون ها انسان عاشق شهادت هستند؛ فرهنگ شهادت طلبی و جهاد باید با قدرت پابرجا باشد و دشمن از همین فرهنگ اصیل می ترسد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که استکبار جهانی از سپاه و حزب الله می ترسد، چون معنویت و عقیده و ایمان دارند، ابراز داشت: وحدت و اتحاد پنجمین ویژگی عزت است و هر چه اتحاد بیشتر باشد، عزت ما بیشتر خواهد بود؛ مردم باید با هم متحد باشند تا قدرت و عظمت خود را حفظ کنند.

این مرجع تقلید بیان داشت: اصل دیگر عزت این است که باید در برابر دشمن با خشونت برخورد کنند؛ دشمنان باید خشونت مسلمانان را در جنگ درک کنند، چرا که در هر کجا که با نرمش رفتار کردیم، مانع پیشرفت ما شد.

وی با تأکید بر این که رهبر معظم انقلاب همیشه نصیحت کرده اند و هیچ گاه در مقابل دشمن نرمش نداشته اند، اظهار داشت: این که برخی می گویند که امام حسین(ع) در کربلا مذاکره کرد، کاملا اشتباه است در حالی که ایشان دشمنان را نصیحت کردند؛ دشمنان هیچ گاه با ما سازش نمی کنند، آن ها منابع طبیعی ما را می خواهند و قصد دارند که منافع ما را از بین ببرند؛ هزینه سازش با دشمن از هزینه جنگ بیشتر است.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: اصل دیگر حفظ عزت، عقل است؛ عقل به معنای تشخیص حق از باطل و تشخیص کفر از اسلام است؛ مسلمانان باید عالم و عاقل باشند و قدرت تشخیص قوی داشته باشند و با رعایت این اصول، عزت ما پا برجا خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امنیتی که در کشور ما وجود دارد در هیچ جای جهان وجود ندارد و این نتیجه خدمت نیروی نظامی و انتظامی کشور است؛ این نظام یک نظام مذهبی و ولایی است که زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است؛ اقدامات شما کاری می کند که روز به روز مستضعفان قوی تر و مستکبران ضعیف تر شوند./840/۲۰۱/ح

ارسال نظرات