۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۵۳۱۵۶۵
امام جمعه قرچك:

دیدگاه‌های سیاسی در حوزه امر به معروف ورود نكند

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرچک با تأكيد بر اهمیت بالای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: اجراي صحيح اين فرائض وظیفه شرعی همگان است و دیدگاه‌های سیاسی نبايد در این باره دخیل شوند؛ چرا كه احياي آن فارغ از جریانات سیاسی حاکم بر کشور است.
حجت الله اسماعيلي امام جمعه قرچك

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا؛ حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قرچک در جلسه صبح امروز شورای امر به معروف و نهی از منکر اين شهرستان با تأكيد بر اهمیت بالای این دو فریضه الهی، از در حد حرف باقی گذاشتن مصوبات شوراي فرهنگ عمومی درمورد اين فرايض گلايه كرد و گفت: متأسفانه این فرایض به درستي در جامعه اجرا نمی‌شوند.

وي فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه را وظیفه همگانی دانست و عنوان كرد: اجراي صحيح اين فرایض وظیفه شرعی همه هست و همه بايد در اجراي کامل این تكليف مهم سهیم باشند.

امام جمعه قرچك اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نامحدود در کمیت و زمان برشمرد و افزود: خاصیت اين مهم جلوگیری از انحطاط جامعه و قرار دادن نظام در مسیر تعالی است.

وي احیای این فریضه را تکلیف شرعی خواند و ابراز كرد: دیدگاه‌های سیاسی نبايد در این باره  دخیل شوند، احیای امر به معروف و نهی از منکر بر اساس بنيان هاي اعتقادی صورت می‌پذيرد و فارغ از جریانات سیاسی حاکم بر کشور است.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان قرچك ابراز كرد: در خصوص امر به معروف و نهی از منکر احكام فراواني هست و افراد برداشت های متفاوتی دارند که بهتر است از قانونی که خداوند حكم كرده استفاده ببریم چرا که خداوند در تمام موضوعات نسخ خوبي تجویز کرده است.

وي عمل به اين فریضه مهم در مدارس را خواستار شد و تصريح كرد: توجه به نوجوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و مدارس یکی از مراکز اصلی تربیت و رشد است که بايد با آموزش مناسب دانش آموزان را تشویق به رعایت این فریضه مهم كرد.

نماينده ولي فقيه در شهرستان قرچك با ابراز نگرانی از نا آگاهی برخي از خانواده ها اظهار كرد: خانواده ها بايد از طریق کلاس ها و کارگاه های مهارت آموزی نسبت به فرزندان خود آگاهي بيشتري را كسب كنند.

وي در پايان با مهم برشمردن فضای مجازی، ابراز کرد: فضای مجازی نیز تأثیر بسزايي در حوزه امر به معروف و نهی از منکر دارد و بايد از این فضا در راستاي احياي اين واجب فراموش شده به طور بهينه استفاده کرد./804/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات