۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۳۱۴۳۹
رسانه های امروز در یک نگاه؛

یاغی‌گری از نوع ترامپ

بازگشت برق آسا، نمایش یاغی‌گری، حالا که آمریکا بدعهد است اقتصاد داخل را بچسبید، ترامپ برجام را از دست نداد!، باج‌خواهی از برجام به سبک ترامپ، پایان بازی یا بازی پایانی بخشی از اخبار مهم رسانه های امروز است.
رسانه ها و مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بازگشت برق آسا، نمایش یاغی‌گری، حالا که آمریکا بدعهد است اقتصاد داخل را بچسبید، ترامپ برجام را از دست نداد!، باج‌خواهی از برجام به سبک ترامپ، پایان بازی یا بازی پایانی بخشی از اخبار مهم رسانه های امروز است که اکثر آنها به سخنان دیشب ترامپ و روحانی پرداختند.

با توجه به سخنان و موضع گیری ترامپ در روز گذشته و توهین هایی که به ایران کرد خشم رسانه ها را امروز در برداشت که در بین آنها روزنامه جام جم نوشت سخنان خصمانه و مداخله جویانه دونالد ترامپ نشان گر این است که همچنان روسای جمهور دیروز و امروز دولت آمریکا بویژه ریگان و بوش در عرصه دیپلماتی در برابر دولت ایران شکست خورده هستند.

روزنامه وطن امروز در واکنش به سخنان دیروز ترامپ نوشت امروز دیگر باید نگاه خود را از کشورهای غربی خصوصا آمریکا که بتوانند اقتصاد ما را بهبود ببخشند بست و باید امروز مسؤولان دولتی متوجه شده باشند که نباید رشد اقتصادی و پیشرفت یک کشور به امید کشورهای بیگانه و دشمن و آن هم از نوع آمریکایی باشد بلکه باید اقتصاد کشور اتکا به داخل باشد.

گفتنی است رسانه ها به موضوعات دیگر اشاره داشتند که آنها را در ذیل با هم می خوانیم.

بازگشت برق آسا

روزنامه خراسان نوشت: به نظر می رسد ایران می‌تواند در صورت برهم خوردن برجام، سه دسته عکس العمل در حوزه بازگشت پذیری شامل اقدامات برق آسا و سریع ، اقدامات میان مدت و اقدامات نسبتا طولانی مدت انجام دهد.

ادامه مطلب...

نمایش یاغی‌گری

روزنامه جام جم در یادداشتی نوشت: اکنون ترامپ با اعلام استراتژی دولت خود نسبت به ایران که آمیزه‌ای از ادبیات خصمانه، مداخله‌جویانه، توهین‌آمیز و تکراری بود، ادامه‌دهنده تجربه شکست‌خورده سایر روسای جمهور آمریکا به‌ویژه ریگان و بوش پسر در یاغی‌گری است.

ادامه مطلب...

حالا که آمریکا بدعهد است اقتصاد داخل را بچسبید

روزنامه وطن امروز نوشت: همین رکود فعلی که مهم‌ترین مصیبت اقتصاد امروز ما است، قطعا با این شدت و حدت و عوارض شوم گریبانگیر ما نمی‌شد، اگر این همه سرمایه‌ها و کارها و نگاه‌ها و بنگاه‌ها و تولیدی‌ها و چه و چه، متأثر از نگاه کلی دولت، روزی لنگ مواضع اوباما و روزی لنگ مواضع ترامپ نمی‌شد!

ادامه مطلب...

ترامپ برجام را از دست نداد!

روزنامه کیهان نوشت: ما از ۱+۵ طلبکاریم و طبیعتا باید مثل یک طلبکار با آنها برخورد کنیم اما در عمل، این رفتار آنهاست که شبیه به طلبکارهاست! قرار بود در ازای انجام تعهدات و دادن امتیاز، امتیاز بگیریم، نه اینکه باز هم امتیاز بدهیم.

ادامه مطلب...

باج‌خواهی از برجام به سبک ترامپ

روزنامه جوان در یادداشتی نوشت: ایالات متحده اهداف هسته‌ای و فرا هسته‌ای را در این مقطع زمانی دنبال می‌کند که هدف اصلی غیر‌هسته‌ای «معرفی ایران به عنوان برهم زننده صلح جهانی و به‌واسطه آن توسعه محدودیت‌های بین‌المللی و از جمله وضع تحریم‌های موشکی» است.

ادامه مطلب...

پایان بازی یا بازی پایانی

روزنامه وطن امروز نوشت: هیچ چیز برای آمریکا مهم‌تر از این نیست که جامعه و حکومت در ایران را به دو دسته موافقان و مخالفان مذاکرات بر سر برنامه موشکی و منطقه‌ای تقسیم کند. اگر چنین شکافی ایجاد نشود آمریکا قطعا بازی را باخته است.

ادامه مطلب...

روی دیگر راهبرد جدید آمریکا

روزنامه حمایت در یادداشتی نوشت: برفرض محال که ایران دوباره پای میز مذاکره حاضر شود و به توافقاتی دست یابد،‌ از کجا معلوم که کشوری که بدعهدی جزو ذات اوست و اصولاً وعده واهی دادن، بخشی از سیاست‌هایش است، به تعهدات جدیدش پایبند بماند و آن‌ها را هم مانند دفعات مکرر گذشته نقض نکند؟!

ادامه مطلب...

در پایان گفتنی است گستاخی های دیشب ترامپ رییس جمهور آمریکا نشانگر این است که همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند نمی شود به کشورهای بیگانه اعتماد و خوش بین بود و باید حل مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور را در داخل کشور جستجو کرد./۱۳۲۵//۳۰۲/خ

ارسال نظرات