۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۳۱۴۰۱
سردبیر رأی‌الیوم:

تهدیدهای ترامپ علیه ایران تنها برای راضی کردن رژیم صهیونیستی بود

سردبیر روزنامه رأی الیوم گفت: ادعاهای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا علیه ایران بازگویی سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی و حمایت از این رژیم بود.
روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی ترامپ و نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رأیالیوم در سخنانی که در شبکه یوتیوپ و پایگاه این روزنامه منتشر کرد، گفت: دونالد ترامپ در سخنان خود همه دشمنی ها و کینه های خود نسبت به ایران را خالی کرد و از هر اتهامی علیه تهران استفاده کرد، اتهام هایی که یکی از آنها برای شروع یک جنگ کافی است.

به اعتقاد عطوان، مهم ترین نکته در سخنان ترامپ این بود که وی ایران را پایبند به توافق هسته ای نمی داند و اظهار داشت که (آمریکا) هر زمان که بخواهد از آن خارج می شود و آن را تایید نمی کند و تحریم های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دو چیز باعث عصبانیت شدید ترامپ از ایران شده است؛ اول موشک های بالسیتک ایران که از نظر آمریکا تهدیدی برای همپیمانان آمریکا در منطقه هستند و دوم روابطی که ایران با کره شمالی دارد.

سردبیر روزنامه رای الیوم گفت: همپیمان آمریکا چه کسانی هستند که از سوی موشک های ایران تهدید می شوند؟ همپیمان تنها یکی است، آنهم رژیم صهیونیستی؛ همه سخنان ترامپ نیز در حمایت از این رژیم است و پشت پرده همه این تهدیدهای ترامپ نیز این رژیم قرار دارد؛ حتی اینطور حس می شد که به جای دونالد ترامپ بنیامین نتانیاهو در حال سخنرانی است و تک تک کلمات او حرف های نتانیاهو را بازگو می کرد.

وی یاد آوری شد، روز پنجشنبه آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی از سازمان یونسکو خارج شد، چون این سازمان ضد رژیم صهیونیستی عمل کرده بود و اعلام کرده بود که مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است و یهودیان سرزمین های اشغالی هیچ ارتباطی با قدس و اماکن مقدس آن ندارند.

این تحلیلگر ادامه داد: ترامپ تنها برای راضی ساختن رژیم صهیونیستی بود که این حرف ها را زد؛ موشک های بالستیک ایران با بعد دو هزار کیلومتری قادر هستند تا قلب سرزمین های اشغالی فلسطین و یا هر هدفی متعلق به رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار دهند و این موضوعی است که خشم و عصابانیت آمریکا و رژیم صهیونیستی را دربر دارد.

از سوی دیگر در کره شمالی «کیم جون اون» رهبر آن، دونالد ترامپ و کل آمریکا را تحقیر می کند؛ آمریکا را به حمله و بمباران هسته ای و محاصره تهدید می کند. کره شمالی در خاک کشور خود از حق خود برای استفاده از فناوری هسته ای دفاع می کند. این کشو از موشک های های خود به عنوان قدرت بازدارنده استفاده می کند و این چیزی است که آمریکا را خشمگین می کند؛ آمریکا می خواهد که ایران مانند کشورهای عربی بدون دندان و چنگال، تسلیم شود؛ واشنگتن می خواهد رژیم صهیونیستی قدرت منطقه باشد و طرف های دیگر منطقه ای از هر سلاحی برای دفاع از خود خلع شوند، اما ایران پاسخ آمریکا را با صراحت داد؛ تهران اعلام کرد که هر زمان که سپاه پاسدران مورد تعرض و تحریم قرار گیرد، ایران نیز پاسخ قاطع خواهد داد و آمریکا باید پایگاه های خود را از دو هزار کیلومتری منطقه دور کند؛ ایران اعلام کرد که رژیم صهیونیستی یا هر پایگاه آمریکا در منطقه را بخصوص در منطقه خلیج فارس، هدف قرار خواهد داد.

عطوان تاکید کرد: آمریکا طرفی است که از تروریسم حمایت می کند و امنیت و ثبات منطقه را برهم زده و عامل تهدید کننده آن است. در جنگ عراق این کشور را اشغال و جنگ طایفه ای را برای برهم زدن وحدت و یکپارچگی این کشور به راه انداخت؛ ایالات متحده امنیت و ثبات سوریه را نیز بهم زد و هزاران انسان را در این کشور کشت یا آواره کرد و همه این طرح هایی که در منطقه اجرایی شد، زیر سر آمریکا بود.

وی افزود: آمریکا خواستار این است که ایران تسلیم شود؛ درحالی که توافق هسته ای پس از 5 سال مذاکره به دست آمده است و ایرانی ها برخلاف اعراب از هیچ حقوق خود عقب نشینی نکردند و اما توافقی مانند کمپ دیوید تنها برای ما شکست بود و هیچ چیز جز بدبختی برای ما نداشت؛ ما به شروط آمریکایی ها لبخند زدیم، اما ایرانی ها با صلابت برای تحقق حقوق خود ایستادگی کردند؛ ایرانی ها بر روی هرچیزی مذاکره کردند.

این تحلیلگر گفت: چرا توافق هسته ای بد است؟ چون رژیم صهیونیستی را تهدید می کند و چون موشک های ایران تهدیدی برای رژیم صهیونیستی است و آمریکا نیز مستقیما با آنها مخالفت می کند. حزب الله که مورد حمایت ایران است، تروریسم خوانده می شود چرا که رژیم صهیونیستی را تهدید می کند و به مقابله با آن دعوت می کند و از جنگ سهمگین آینده خبر می دهد؛ درحالی که سخنان سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان از جنگ منطقه ای به پشتوانه اطلاعات دقیق خبر می دهد، در همین راستا تهدیدهای ترامپ نیز از روی ترس و ضعف و ناچاری وی از شروع یک جنگ منطقه ای حکایت دارد.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی رژیمی است که امنیت منطقه را برهم زده و آن را تهدید می کند. این رژیم بارها به نوارغزه حمله کرده و سه بار با لبنان وراد جنگ شده و همچنان آن را تهدید می کند؛ همه طرح های آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی است و نه به نفع همپیمانان عرب خود؛ ترامپ با کشورهای عربی ائتلاف تشکیل داده تا با بهانه مواجهه با خطر ایران، میلیاردها دلار از اموال این کشورها را غارت کند و به بهانه این تهدید قراردادهای کلان تسلیحاتی با آنها می بندد و در مقابل نفت و گاز و سرمایه های آنها را به یغما می برد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات