۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۳۰۴۷۴
حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی:

سربازانی باید از مرز‌های اعتقادی این سرزمین دفاع کنند

استاد درس خارج حوزه با بیان این که تحصیل در این مؤسسه نیازمند آگاهی به ضرورت امر تبلیغ در جهان امروزی است، گفت: سربازانی باید دفاع از مرز‌های اعتقادی این سرزمین را بر عهده بگیرند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن  صافی گلپایگانی، فرزند حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، امروز در آیین آغاز سال تحصیلی مؤسسه دار‌الزهرا(س) که در سالن‌ همایش‌های این مؤسسه برگزار شد، آغاز ششم سال تحصیلی مؤسسه آموزش مبلغ دارالزهرا(س) را تبریک گفت.

وی با بیان این که مقدمات ساخت این مجموعه به سبب احساس نیاز در جامعه بوده است، گفت: فضای مجازی گسترش بسیاری یافته است به گونه‌ای که می‌توان به هر نقطه‌ای از جهان دسترسی داشت، به همین علت باید عکس‌العمل مناسبی در برابر شبهاتی که به سرعت در جوامع مختلف منتشر می‌شود، وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی با اشاره به این که مؤسسه دارالزهرا(س) می‌کوشد اشتیاق طلاب را در امر تبلیغ مرتفع سازد، اظهار داشت: سوالات و شبهات جوانان دانشگاهی و اقشار مختلف جامعه بسیار افزایش یافته است، از این رو برای ساماندهی مبلغان، احداث چنین مجموعه‌ای ضروری به نظر می‌رسید.

وی ابراز داشت: حضور اساتید مجرب و برنامه‌های مدون در مؤسسه آموزش مبلغ دار‌الزهرا(س) موجب شده است، این مؤسسه خروجی‌‌ بسیار موفقی داشته باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: دانش‌آموختگان این مؤسسه بلافاصله پس از فارغ التحصیل شدن، به مناطق محروم کشور اعزام می‌شود تا سوالات اعتقادی مردم را پاسخ دهند.

وی با بیان این که تحصیل در این مؤسسه نیازمند آگاهی به ضرورت امر تبلیغ در جهان امروزی است، افزود: همانطور که سربازان مرزبانی برای دفاع از مرز‌های خاکی کشور همواره آمادگی دارند، باید سربازانی نیز باشند تا دفاع از مرز‌های اعتقادی این سرزمین را بر عهده بگیرند.

فرزند حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با تأکید بر این که نخستین مبلغ تاریخ اسلام، پیامبر اکرم(ص) بوده است، عنوان کرد:‌ خداوند متعال با نزول آیه «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ»، این مسؤولیت بزرگ را بر پیامبر اکرم(ص) واگذار کرده بود.

وی با بیان این که غالب شبهاتی که در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای مطرح می‌شود، بر محور ولایت است، اظهار داشت: اساس تبلیغ پیامبر اکرم(ص) و همچنین معصومین(ع) بر پایه دفاع از اصل ولایت و امامت بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی افزود: رسالت انبیاء الهی در ادوار گذشته رساندن ولایت امیر‌مؤمنان(ع) بوده است و در عصر کنونی نیز رسالت مبلغان رساندن ولایت و امامت حضرت ولیعصر(عج) بر جهانیان است.

وی با تأکید بر این که طلاب باید در فضای مجازی حضور داشته و شبهات را پاسخ دهند، ابراز داشت: هر چند آفات بسیاری در فضای مجازی وجود دارد، اما مبلغان باید از این فضا نهایت بهره‌برداری را بکنند./878/پ۲۰۲/ی

اکتای بهمنی
ارسال نظرات