۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۳۰۰۳۰
آیت الله حسینی بوشهری:

دست آمریکا و صهیونیسم در همه پرسی کردستان عراق دیده می شود/ ترامپ به جای تهدید ایران به فکر مشکلات آمریکا باشد

امام جمعه قم با محکومیت شدید همه پرسی کردستان عراق گفت: به روشنی دست آمریکا و اسرائیل در این برنامه دیده می شود و اگر چراغ سبز صهیونیست ها نبود این اتفاق نمی افتاد.
 آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تأکید بر معرفی کردن مصادیق معروف و منکر، گفت: همچنین معروف ها و منکرهای دارای اولویت جامعه مشخص شوند.

وی افزود: شناخت معیارهای معروف و منکر آشنایی با مصادیق را برای انسان آشنا می کند، امری که در جامعه سبب حرکت در مسیر الهی باشد معروف بوده و اگر کار و امری انسان را از حرکت در مسیر الهی باز دارد و جلوی رشد و کمال انسان را بگیرد منکر شمرده می شود، این مسأله معیار کلی برای معروف و منکر است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که هرکاری که به تقویت بنیه دین و جبهه دین داران و خداباوران منجر شود معروف خواهد بود، اظهار داشت:  هر عملی که سبب سست کردن بنیان دین شود منکر شناخته می شود، نخستین اقدام در این راستا این است که فهم دقیق از دین داشته باشیم تا تحت تأثیر تبلغات نادرست قرار نگیریم.

وی در خطبه دوم با تقدیر از ملت ایران به ویژه مردم قم برای حماسه حضور در عزاداری محرم امام حسین(ع)، ادامه داد: امسال شاهد جلوه هایی از رویش های عزاداری حسینی بودیم، حضور پرشور و چشمگیر جوانان در محافل دینی رویش های انقلاب را نشان می دهد.

امام جمعه قم با بیان این که گسترش مقتل خوانی در محافل دینی و مذهبی ارزشمند و تأثیرگذار است، ابراز داشت: مردم در این مقتل خوانی ها با واقعیت های تاریخی جریان عاشورا آشنا می شوند، حضور دسته های عزاداری به صورت منظم و با شعارهای عاشورایی از نقاط قوت عزاداری بود، البته هنوز ابعاد ناشناخته از ابعاد قیام حسینی باقی مانده که باید برای مردم بیان شود.

وی عنوان کرد: امام حسین(ع) تنها مربوط به دهه اول محرم نیست بلکه عاشورا و قیام حضرت صدها پیام دارد و قیام ایشان ضد ظلم است، قیام امام حسین(ع) برای اقامه حق، دفاع از مظلوم و پیاده کردن احکام الهی بود، نباید به گونه ای باشد که تا ظهر عاشورا پرونده ارادت به حضرت بسته شود و دنبال مسائل دیگر باشیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: پیام قیام امام حسین(ع) باید در بین جامعه، مردم، مسؤولان، بازار، عالمان، حوزه های علمیه در طول همه سال و در زندگی فردی و اجتماعی انسان جاری باشد تا از آن درس بگیرند.

وی با تجلیل از حضور پرشور مردم در تشییع شهید حججی، اضافه کرد: در فضای عاشورا و دهه محرم شاهد حضور بی سابقه مردم در تشییع شهید حججی یعنی سخنگوی شهدای مظلوم بودیم، رهبرانقلاب فرمودند که خدا اراده کرد که شهید حججی را سخنگوی شهیدان قرار دهد، این حضور نشان می دهد که مردم به شهیدان و جهاد در راه خدا عشق می روند، با وجود همه توطئه های دشمن برای به فراموشی سپردن جهاد و شهادت اما مردم عزیز ایران همواره در صحنه تجلیل از شهدا حضوری جدی دارند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به هفته نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی حافظان نظم و امنیت و ارزش های انقلاب هستند و شهدای این نیرو گواه بر فداکاری و گذشت این عزیزان در طول دوران انقلاب بوده است، تک تک مردم می توانند در ایجاد امنیت نقش آفرین باشند و پلیس را یاری کنند، امنیت امروز به دلیل همدلی و همراهی مردم را نیروی انتظامی است.

وی به برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب فرمودند که این همه پرسی خیانت به منطقه و تهدید آینده بود، به روشنی دست آمریکا و اسرائیل در این برنامه دیده می شود و اگر چراغ سبز صهیونیست ها نبود این اتفاق نمی افتاد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کشورهای منطقه یعنی ایران، عراق، ترکیه و سوریه باید برای چاره اندیشی درباره همه پرسی کردستان عراق دست به دست هم دهند، اظهار داشت: بعد از فتنه داعش، دشمن این فتنه را راه اندازی کرد، از این رو کشورهای منطقه و کشورهای همسایه عراق باید برخوردی کنند تا دشمنان هوس نکنند به بهانه های گوناگون هر روز برنامه ها و توطئه های ایذائی نداشته باشند.

وی ادامه داد: به شدت این حرکت آمریکایی صهیونیستی را محکوم می کنیم، نمی خواهیم کمترین آسیبی به کردهای همسایه ایران وارد شود اما رهبران این منطقه با هم دستی با دشمنان می خواهند مردم را در باتلاق گرفتار کنند، موضوع تنها به اقلیم کردستان ختم نمی شود و نقشه راه آنان تجزیه در منطقه است و کشورهای منطقه باید با جدیت در برابر توطئه دشمن ایستادگی کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مسأله میانمار و مظلومیت مسلمانان این کشور، ابراز داشت: میانمار غصه همیشگی جهان اسلام است و حدود 500 هزار نفر از خانه و کاشانه خود آواره شده اند و در این آوارگی بسیاری جان خود را از دست می دهند.

وی عنوان کرد: ارتش میانمار به کمک بودایی قصد پاکسازی دارند و روزی حداقل 5 هزار نفر آواره می شوند، این مصیبتی جانکاه است که به اختلاف و عدم وحدت جهان اسلام باز می گردد، عده ای برنامه و نگاه دیگر دارند که نتیجه آن قتل عام مسلمانان است.

امام جمعه قم با اشاره به حادثه لاس وگاس آمریکا، خاطرنشان کرد: اگر یک مسلمان این حادثه را آفریده بود دشمنان معرکه گیری می کردند اما در حال حاضر رادیوها و تلویزیون های دشمنان سکوتی مرگبار اختیار کرده اند، اگر این حادثه کار داعش بوده که دست پخت خود آمریکایی ها است، اگر هم کار داعش نبوده و از خود آمریکا بوده واقعیات تلخ این کشور را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: ترامپ به جای این که ایران، کره شمالی و کشورهای دیگر را تهدید کند و خط و نشان بکشد باید به فکر ملت خود باشد که مردم آمریکا نیازمندتر به توجه هستند، نقشه دشمنان ناکام خواهند ماند و تنها پیروزی، مجد و عظمت امت اسلامی باقی می ماند./1323/۲۰۱/ح

ارسال نظرات