۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۲۹۶۹۰
دقایقی پیش صورت گرفت؛

اردوغان وارد تهران شد/ تشریح برنامه‌های رییس جمهور ترکیه در ایران

دقایقی پیش رییس جمهوری ترکیه وارد تهران شد تا فصل جدید در روابط ایران و ترکیه آغاز شود.
اردوغان در تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دقایقی پیش رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه وارد تهران شد تا فصل جدید در روابط ایران و ترکیه آغاز شود.

بنابراین گزارش، رییس جمهور ترکیه پس از ورود به تهران توسط محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال قرار گرفت.

سپس حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی از آقای رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد استقبال کرد.

روحانی و آقای اردوغان در این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه‌، از یگان مستقر در میدان سان دیدند.

برنامه اردوغان در تهران چه خواهد بود؟

قرار است تا دقایقی دیگر روسای جمهور ایران و ترکیه در خصوص گسترش هر چه بیشتر روابط دو جانبه و مهمترین مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر بحث و گفت و گو کنند.

مذاکرات دوجانبه و نشست هیات‌های عالی‌رتبه ایران و ترکیه به ریاست روسای جمهور دوکشور، از جمله برنامه های این سفر است.

همچنین اردوغان در این سفر با آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهد کرد.

تشریح جزئیات سفر اردوغان توسط سفیر ایران در ترکیه

در خصوص جزئیات این سفر و تأثیر آن بر روابط تهران و آنکارا در گفت و گویی بهمن حسین پور سفیر اسبق ایران در ترکیه توضیحاتی ارایه داده است.

وی تاکید کرده که سفر رییس جمهور ترکیه اگرچه سفری در چارچوب دیدارهای دوجانبه پیش‌بینی شده در روابط است اما انجام این سفر در مقطع فعلی که خاورمیانه دوران حساسی را طی می کند، دارای معنا و بار سیاسی بیش از یک دیدار دوجانبه است.

در ماه های اخیر تحولاتی چون همکاری ایران و ترکیه و روسیه در خصوص سوریه و در نشست‌های آستانه، افزایش دیدارهای دیپلماتیک، سفر متقابل روسای ستادمشترک دو کشور، مواضع نزدیک ایران و ترکی در خصوص همه‌پرسی اقلیم و سفر اردوغان به ایران، نشان از شکل‌گیری روابطی مثبت میان دور کشور در فضای بحران حاکم بر منطقه دارد./816/۲۰۲/ح

ارسال نظرات