۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۲۹۶۸۶
در راستای تعامل و هم افزایی رسانه های حوزوی انجام شد؛

نشست مشترک مدیران عامل و مسؤولان خبرگزاری رسا و خبرگزاری حوزه

نشست مشترک مدیران عامل و مسؤولان خبرگزاری رسا و خبرگزاری حوزه در راستای افزایش تعاملات و هم اندیشی و هم افزایی رسانه های حوزوی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.
نخستین جلسه مشترک خبرگزاری رسا و خبرگزاری حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در راستای افزایش تعاملات و هم اندیشی و هم افزایی رسانه های حوزوی، مدیران عامل و مسؤولان خبرگزاری رسا و خبرگزاری حوزه ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه های علمیه نشستی مشترک برگزار و گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، در این نشست که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مفید کوهساری مسؤول ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، سردبیران و معاونان این رسانه های حوزوی حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار مدیران عامل خبرگزاری رسا و خبرگزاری حوزه با تأکید بر افزایش تعاملات این دو رسانه حوزوی، هم افزایی رسانه های دینی به ویژه رسانه های حوزوی را ضروری دانستند و تصریح کردند که باید برای پیشبرد اهداف حوزه و انقلاب اسلامی روابط بین رسانه های دینی و حوزوی افزایش پیدا کند.

همچنین در ادامه برنامه مسؤولان این دو خبرگزاری به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

علیرضا استادیان سردبیر خبرگزاری رسا با تأکید بر اهمیت قرابت نهادهای حوزوی با مسائل اجتماع و مردم، نهادهای و رسانه های حوزوی را نیازمند هم افزایی دانست و تصریح کرد: مطالبه گری از بخش های گوناگون حوزه در راستای پاسخ به مسائل اجتماعی و نیازهای مردم باید دغدغه رسانه های حوزوی باشد تا تأکیدات رهبر انقلاب و مراجع معظم تقلید محقق شود.

وی با بیان این که مشکلی که وجود دارد این است که طلبه رسانه ای فاقد هویت است، گفت: تصور می شود طلبه ای که رسانه ای شده فعالیت نازلی را انجام می دهد، در حالی که برخی از بزرگان و مراجع امروز حوزه در گذشته دست به قلم بوده اند که نمونه بارز آن نشریه مکتب اسلام است.

حسن صدرایی سردبیر خبرگزاری حوزه با اشاره به فعالیت های این رسانه حوزوی، استفاده از ظرفیت های بالای خبرگزاری رسا و خبرگزاری حوزه جهت خدمت به حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی را خواستار شد.

روح الله عباسپور معاون بین الملل خبرگزاری رسا تقویت ارتباط بین حوزه علمیه قم و نجف را امری ضروری دانست و ضمن تشریح برنامه های معاونت بین الملل رسا، ایجاد شبکه ارتباطی بین علمای شیعه به ویژه علمای قم و نجف را از طریق رسانه از برنامه های خبرگزاری رسا عنوان کرد.

در این دیدار همچنین درباره پایگاه تخصصی فقه حکومتی رسائل و معاونت نشریه مؤسسه رسا گزارشی ارائه و بر ضرورت همگرایی رسانه های دینی، حوزوی و انقلابی برای خدمت به انقلاب تأکید شد.

گفتنی است، مقرر شد که برای تعامل بیشتر خبرگزاری رسا و خبرگزاری حوزه جلسه دیگری نیز با حضور مدیران عامل و مسؤولان این دو رسانه حوزوی برگزار شود./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات