۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۵۲۹۶۰۷
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

سازش‌پذیری در مکتب امام حسین وجود ندارد

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با بیان این که سازش‌پذیری در مکتب امام حسین(ع) وجود ندارد، گفت: جبهه حق و باطل از ابتدا بوده و هیچ فردی نمی‌تواند از این دو محور خارج باشد.
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا سه شنبه شب در دهمین یادواره شهدای روستای نوایی‌محله فریدونکنار با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: حادثه عاشورا دارای دو موضوع اساسی است که یکی از آنها در مورد چگونگی شهادت امام حسین(ع) است.

وی با بیان این که سیلی زدن به بچه‌ها، آتش زدن خیمه‌ها، به اسارت بردن خاندان اهل بیت(ع) و سربریدن امام حسین(ع) از وقایع عاشورا بود، تصریح کرد: در زمان اباعبدالله الحسین(ع) بسیاری از افراد به دلیل اینکه این حرکت را شکست خورده می‌دانستند با ایشان همراه نشدند.

حجت الاسلام غلامی از عاشورا به عنوان سند حقانیت اسلام و اهل بیت(ع) یاد کرد و افزود: کربلا سندی است که امام حسین(ع) و یاران باوفای او نوشتند و امضای سند حقانیت کربلا از سوی دو شخصیت این نهضت یعنی حضرت رقیه(س) و حضرت علی اصغر(ع) صورت گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هر روز شاهد بیشتر شدن نورانیت قیام عاشورا در جهان هستیم، تصریح کرد: دست های پلید زیادی در تاریخ تلاش کردند تا از نورانیت عاشورا بکاهند اما همه این دست ها به لطف پروردگار قطع شد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با اشاره به این که در حال حاضر پس از گذشت ۱۴۰۰ سال همه به این موضوع پی بردند که امام حسین(ع) پیروز میدان عاشورا بود، گفت: پیروزی امام حسین(ع) با دشواری‌های فراوان و با سلاح مظلومیت به پیروزی رسید به همین دلیل حفظ آرمان ها و ارزش های عاشورایی یک ضرورت مهم است.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که برخی از روشنفکرمآبان نسبت به چگونگی شهادت امام حسین(ع) موضع می‌گیرند، گفت: مظلومیت از شاخصه‌های اصلی پیروزی امام حسین(ع) بود که باید به آن پرداخته شود.

وی با بیان این که در حال حاضر متأسفانه بسیاری از هیأت های مذهبی در نخستین گام کربلا که هدایت بشریت است مانده‌اند، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید یهود و نصاری هیچگاه از مسلمانان راضی نمی‌شوند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد: ملت ایران با توجه به اینکه هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم را پشت سرگذاشته است معنای شهادت را به خوبی می‌فهمد و اگر این شهدا نبودند به حرم اهل بیت(ع) اهانت می‌شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران در هشت سال دفاع مقدس نیز ادامه دهنده راه  و منش سید و سالار شهیدان بودند، تصریح کرد: رزمندگان سپاه اسلام در دفاع مقدس نیز با الگوگیری از فرهنگ عاشورا در برابر دشمنان و بدخواهان انقلاب ایستادگی و از نظام اسلامی حسارت کردند.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که در هشت سال جنگ تحمیلی همه مناطق ایران در جبهه حاضر بودند و از همه قبایل این کشور شهید داده شده است، تصریح کرد: اما در زمان امام حسین(ع) اهالی مدینه و کربلا به شهادت نرسیدند و این نشان دهنده مظلومیت سومین امام شیعیان است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلال اسلامی که مصیبت امام حسین(ع) شهادت ایشان نبود، خاطرنشان کرد: مصیبت اصلی واقعه کربلا بی‌بصیرتی خواص در میان خاندان امام حسین(ع) بود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با بیان این که سازش‌پذیری در مکتب امام حسین(ع) وجود ندارد، اظهار داشت: جبهه حق و باطل از ابتدا بوده است و هیچ فردی نمی‌تواند از این دو محور خارج باشد.

وی با اشاره به این که هر زمانی که اسلام به خطر افتاد باید جان و سرمایه هر فرد نثار دین اسلام شود، یادآور شد: فلسفه تاریخ کربلا از اهمیت خاصی برخوردار است چراکه افراد در زمان های گوناگون تکرار می شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر جبهه باطل با همه امکانات به نبرد جبهه حق آمده است و جبهه حق با همه فداکاری در حال جنگیدن است که شهید حججی نمونه‌ای از این فداکاری‌ها است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلا مازندران با اشاره به این که کسانی که با پوشش ناهنجار در دسته‌های عزاداری حاضر می شوند نمونه‌ای از یزیدیان هستند، گفت: در زمان امام حسین افرادی بودند که در نیمه راه این امام را تنها گذاشتند و امروز نیز در نیمه راه انقلاب را تنها می‌گذارند و می‌گویند که باید با آمریکا رابطه برقرار کرد.

حجت الاسلام غلامی با بیان این که انقلاب اسلامی نتیجه الگوگیری از نهضت عاشورا بوده است، تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار دفاع از حقانیت و مقابله با ظلم و استبداد در جهان است و مقتدرانه در برابر دشمنان ایستاده است.

وی با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مقتدرانه و عزتمندانه در برابر بدخواهان و دشمنان اسلام ناب ایستاده و از حقانیت دین دفاع می کند، بیان داشت: ملت ایران در ۳۸ سال اخیر علیرغم همه توطئه ها و دشمنی های موجود هیچ گاه در برابر زیاده خواهان عالم کوتاه نیامدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که آرمان ها و ارزش های عاشورایی همواره الگوی ملت بزرگ و با بصیرت ایران اسلامی بوده است، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز پرچم دار ترویج فرهنگ ظلم ستیزی و استکبار ستیزی در جهان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ملت ایران زیر بار هیچ زور و زیاده خواهی نخواهد رفت، خاطرنشان کرد: این ملت ادامه دهنده فرهنگ عاشورا است و به هیچ عنوان در برابر قدرت های زورگوی جهانی سر تعظیم فرود نخواهد آورد./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات