۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۵۲۹۳۶۵
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ۱۵خرداد؛

مادران شهدا نمونه بارز زنان زینبی هستد

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قرچک قهرمان پروری و نقش زنان در استکبار ستیزی را درس حضرت زینب(س) به بانوان دانست و گفت: همانطور که زینب(س) در خدمت امام زمانش(ع) بود، امروز هم مادران شهدا در بحث ترویج فرهنگ عاشورا و تربیت قهرمانان نقش مهمی دارند.
حسین عبدالله پور

حجت الاسلام حسین عبدالله پور مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان قرچک عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، انقلاب اسلامی را برگرفته از مکتب و تفکر عاشورا دانست و گفت: یکی از زیبایی های بزرگ بعد از واقعه عاشورا، تکمیل کردن این قیام از سوی پیام رسان و قهرمان بزرگ کربلا حضرت زینب(س) بود.

وی آن حضرت را اسوه صبر و شهامت برشمرد و افزود: دخت امیرالمؤمنین(ع) با خطبه کوبنده خود سبب جاودانگی و تحکیم واقعه عاشورا شد که اگر ایشان نبود، مکتب عاشورا و دستاوردهای آن به دست فراموشی سپرده شده بود.

مسؤول امور روحانیون در سپاه قرچک با بیان اینکه حفظ و ترویج این فرهنگ عاشورا به واسطه نقش برجسته زینب(س) بود، افزود: امروز بعد از گذشت 14قرن شاهد اقامه عزای شهدای کربلا در اقصی نقاط دنیا هستیم که این جز افشاگری بانوی صبر بعد از قیام عاشورا نیست.

وی در ادامه از "تجمع بزرگ رهروان زینبی" در این شهرستان خبر داد و گفت: زنان نقش مهمی در ترویج فرهنگ زینبی دارند، امروز هم زنان زینبی با الگوگیری از فرهنگ عاشورا و در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ حسینی، اقدام به برگزاری این تجمع می کنند.

حجت الاسلام عبدالله پور  به تشریح این برنامه پرداخت و افزود: "همایش رهروان زینبی" به همت بسیج جامعه زنان شهرستان قرچک و با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه و هیئت رزمندگان اسلام این شهرستان  همزمان با سالروز خطبه خوانی حضرت زينب(س) در ورود به كوفه ساعت 9صبح روز سه شنبه 11مهرماه سال جاری در آستان مقدس بی بی زبیده(س) با حضور خانواده معظم شهدا و مسؤولین شهرستانی برگزار می شود.

وی شعرخوانی شاعر نوجوان کشور، مداحی، سخنرانی حجت الاسلام اسماعیلی نماینده ولی فقیه در شهرستان قرچک، تجلیل از مادران و همسران شهدا و قرائت میثاق نامه با حضرت زینب کبری(س) را اهم موضوعات این تجمع برشمرد و اعلام کرد: این برنامه فقط ویژه بانوان شهر طراحی شده است.

مسؤول دفتر نمایندگی در سپاه ۱۵خرداد،  قهرمان پروری و نقش زنان در استکبار ستیزی را از اهداف برگزاری این تجمع دانست و تصریح کرد: همانطور که زینب(س) در خدمت امام زمانش(ع) بود، امروز هم زنان ما در مقوله تربیت قهرمانان تلاش شایسته ای دارند که نمونه آن مادران و همسران شهدا هستند.

وی در پایان تبیین شخصیت حضرت زینب(س) را از دیگر اهداف برگزاری این همایش برشمرد و مطرح کرد: لازم است تا سیره و شخصیت حضرت زینب(س) با برگزاری این گونه مراسمات ترویج داده شود./804/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات