۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۵۲۹۲۳۰
آیت الله میرباقری:

عاشورای سیدالشهدا صف موحدین را منسجم کرد/ حزن عزای امام حسین بستر عبور از ظلمات شیاطین است

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان با بیان این که عاشورای سیدالشهدا صف موحدین را منسجم کرده است، گفت: این واقعه همه موحدین و مؤمنین را غصه دار کرده و همین حزن بستر عبور از ظلمات شیاطین است و انسان را به حیات طیبه و طهارت نفس می رساند.
آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در مراسم عزاداری عاشورای حسینی در دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، گفت: گاهی بیان می شود که امام حسین(ع) به حسب ظاهر شکست خوردند اما در واقع پیروز بودند اما حقیقت این است که سیدالشهدا پیروز مطلق بودند و هیچ شکستی در کار اشان نبود.

وی افزود: درست که دشمن طرح سنگین و پیچیده بوده و کار را به جایی رساندند که سیدالشهدا تنها بماند، فتنه بسیار سنگین بوده است اما وجود مقدس امام حسین(ع) به هیچ مغلوب نشدند و همواره طرح معصوم محیط بر طرح ابلیس است ولو این که برنامه ابلیس بسیار بزرگ باشد.

آیت الله میرباقری با بیان این که امام به هیچ وجه در برنامه دشمن حرکت نمی کند، اظهار داشت: دشمن می خواست از حضرت بیعت بگیرد یا در مدینه سر از تن ایشان جدا کنند اما حضرت صحنه را به کربلا کشاندند و آن حرکت عظیم را انجام دادند، آیا حضرت نمی دانست که شش ماهه به شهادت می رسد؟ یقینا حضرت می دانست اما طفل شیرخواره را آورد تا دشمن عقب نشینی کند یا این که چهره واقعی خود را نشان دهد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در همه امور پیروز بودند و معنا ندارد که این وجود مقدس مغلوب شیاطین شوند، دشمن نتوانست یک نقطه ضعف از حضرت بگیرد، جنگ سیدالشهدا جنگی نیست که تمام شده باشد، بخشی از جنگ مربوط به دوران رجعت است که ایشان عمل می کنند بنابراین اردوگاه حضرت تمام شده نیست.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) ابراز داشت: یکی از اهداف حضرت این بوده که عهدی که با خدا داشتند و عهد عبودیت و بندگی و فداکاری در راه خدا بوده را انجام دهند، آیا شیطان توانست در این عهد و هدف حضرت خلل ایجاد کند یا این که سیدالشهدا در کربلا بندگی را به اوج رساندند.

وی عنوان کرد: همه عالم در زمان شهادت سیدالشهدا متلاطم بودند اما حضرت در گودی قتلگاه آرامش خاصی داشتند، امام حسین(ع) می خواست یاد خدا را اقامه کند، دعوای حضرت با شیاطین این است که آن ها می خواهند همه عالم میکده بوده و مردم سرمست باشند اما حضرت می خواهند همه با یاد خدا بوده و حتی بازار آن ها هم ذکر الهی و مسجد باشد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: هدایت ها، دستگیری ها و اشک ها زکات سیدالشهدا است، حضرت مهمان خدای متعال بود و زکات آن مهمانی سفره ای است که برای همه عالم پهن کرده اند و همه عالم از انبیا تا جمادات بر این سفره متنعم هستند.

وی اضافه کرد: قدم و هدف دوم حضرت این بود که شفاعت کند و دست عالم را بگیرد که در این امر هم 100 درصد موفق بودند و شیطان نتوانست جلوی این کار را بگیرد، نخستین حلقه ای که حضرت شفاعت کردند اصحاب و اهل بیت خودشان بودند، در عاشورا یک نقطه ضعف از اصحاب و اهل بیت سیدالشهدا دیده نمی شود.

آیت الله میرباقری با بیان این که باطن عاشورا برای اهل بیت(ع) هم یک ضیافت عظیم است، گفت: حضرت کار را به گونه ای طراحی کردند که شیطان مجبور شد چهره نفاق خود را آشکار کند، بنی امیه مجبور به این کار شدند، حضرت کاری کردند که مؤمنان در طول تاریخ به بصیرت رسیدند و جبهه تاریخی دشمن را شناختند و در برابر آن صف بندی کردند.

وی افزود: گریه بر سیدالشهدا مقدمه درک عظمت مصیبت حضرت است و این مسأله مقدمه درک وسعت جبهه دشمن به شمار می رود، کسی که عاشورا را می بیند می بیند که حضرت تنها با ابن زیاد و یزدیان روبه رو نیست بلکه جبهه بزرگتری وجود دارد، وقتی این درک باشد بصیرت حال می شود و موضع گیری انسان را در پی دارد.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عاشورای سیدالشهدا صف موحدین را منسجم کرده است، اظهار داشت: آن چه برای سرمایه جبهه امام زمان(عج) لازم بود را سیدالشهدا مهیا کردند، امام زمان(عج) از نسل سیدالشهدا است و سرمایه لشکر حضرت از عاشورا است.

وی ادامه داد: در روایات آمده که ایام الله اصلی سه روز ظهور، رجعت و قیام هستند که هر سه روز امام حسین(ع) محسوب می شوند، اگر کسی اهداف سیدالشهدا را بییند متوجه می شود که امام حسین(ع) 100 درصد پیروز شدند و دستگاه شیطان با همه طرح های سنگین نتوانسته کمترین بهره ای از حضرت ببرد و نتوانسته راه حضرت را برای رسیدن به اهداف ببندد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این که روی دیگر سکه پیروزی، بلای عظیم است، ابراز داشت: این واقعه همه موحدین و مؤمنین را غصه دار کرده و همین حزن بستر عبور از ظلمات شیاطین است و انسان را به حیات طیبه و طهارت نفس می رساند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات