۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۵۲۸۹۷۲
آیت الله میرباقری:

امام حسین پیروز مطلق کربلا هستند

نماینده خبرگان با بیان این که مزد و پاداش شهادت امام حسین(ع) قرار دادن امام زمان(عج) در نسل حضرت است، گفت: شهادت عظیم سیدالشهدا پایان سعادتمندانه را برای خود حضرت و امت درست می کند.
میرباقری سخنرانی آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم عزاداری هشتمین روز محرم در دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) مبانی قیام بزرگ و مقدس خود و اهدافی را که دنبال داشتند را بیان کردند.

وی افزود: فسادی در مقیاس امت اتفاق افتاده بود که حضرت می خواستند آن را به صلاح بازگردانند، معروفی در مقیاس امت ترک شده و و منکری در این مقیاس اتفاق افتاده بود و ائمه نار زمام امت را به دست گرفته بودند و حضرت در صدد اصلاح بودند و قیام کردند.

آیت الله میرباقری اظهار داشت: حقیقت این است که حضرت مطلقا پیروز شدند و هیچ شکستی در جبهه ایشان وجود نداشته است، یکی از معانی سوره فجر تسلیت به پیامبر اسلام در شهادت سیدالشهدا است.

وی ادامه داد: مفاد سوره تسلی به پیامبر است، آغاز سوره با «والفجر» و پایان آن با «یا ایها النفس المطمئه» است که هر دوی آن ها مربوط به امام حسین(ع) است، امام صادق(ع) فرمودند که این سوره برای سیدالشهدا است که اگر انسان در نوافل و فرائض خوانده شود با حضرت محشور خواهد شد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن از خداوند با عنوان مرصاد یاد می کند که اگر فراعنه امتی فساد کنند خدا بساط آن ها را جمع خواهد کرد، ابراز داشت: خداوند متعال با قبض و بسط انسان ها را پیش می برد، گاهی به آن ها وسعت، آبرو و اکرام می کند و گاهی نیز بر انسان سخت می گیرد که هر دو ابتلا هستند و هیچ فرقی نمی کند.

 وی عنوان کرد: نه زمانی که انسان دارای وسعت می شود نشانه این است که محترم محسوب می شود و نه زمانی که بر انسان سخت گرفته می شود نشانه تحقیر از سوی خداوند خواهد بود، بنابراین تکریم و تحقیر نیست بلکه ابتلا به شمار می رود، اگر انسان این موضوع را متوجه باشد اسیر آمدن ها و رفتن ها نمی شود.

نماینده مردم البرز در خبرگان خاطرنشان کرد: انسان با صفت حرص آفریده شده که وقتی امکانات به او داده می شود به جای این که آن ها را از یک دست بگیرد و با دست دیگر در راه خدا بدهد و در این داد و ستد رشد کند کارهای دیگر انجام می دهد و نسبت به راه خدا بی تفاوت است، کسانی که مال خود را در راه خدا می دهند سبب شکوفایی بذر وجود خود می شوند.

وی اضافه کرد: اگر انسان در امکانات نتوانست خدا را پیدا کند گاهی امکانات از او گرفته می شود تا این که به خدا برسد، اگر در این شرایط خدا را پیدا کرد به مقصد می رسد، صابر کسی است که وقتی امکان از او گرفته می شود خدا را پیدا می کند و در بلا به خدا می رسد.

آیت الله میرباقری با بیان این که بر اساس روایت اگر هفت اقلیم را به مؤمن بدهند از خدا و امام خود غافل نمی شود، گفت: همچنین اگر با قیچی او را قطعه قطعه کنند ضرر نمی کند، اگر انسان در ولایت اهل بیت(ع) حرکت کند این گونه هستند.

وی افزود: ریشه فساد فراعنه به فرموده قرآن این است که وقتی خدا امکانات را به انسان می دهد تصور می کند که خود امکانات شرافت هستند و سعی می کنند آن ها را بیشتر به طرف خود بکشد در حالی که این امکانات شرافت به شمار نمی رود بلکه اگر انسان این امکانات را در راه خداوند بدهد به شرافت می رسد، وقتی هم بر چنین انسانی سخت گرفته می شود می گوید خدا او را تحقیر کرده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که از متن بلا راه  معرفت الله باز می شود، اظهار داشت: بهترین نردبان سلوک بلا است، روایت می فرماید اگر مؤمنان صبر می کردند و دین خود را از دست نمی دانند به اندازه ای به فار داده می شد که تا سقف خانه ها برسد.

وی ادامه داد: چون مستکبران فکر می کنند مال و امکانات شرافت است سعی می کنند تمام امکانات را از دیگران بگیرند و جمع کنند، نیمی از ثروت دنیا در اختیار 50 نفر قرار دارد، این ثروت چگونه جمع می شود؟ اگر معیار شرافت امکانات باشد در صدد افزایش آن بر می آید و هرچه بیشتر جمع کند خود را شریف تر می بیند.

آیت الله میرباقری با بیان این که همه زمین خوردگان به دلیل دل بستن به امکانات و اموال زمین خوردند، ابراز داشت: کسی که خیال می کند عالم در دست او است به گونه ای در بند کشیده می شود که نسبت به احدی آنگونه نخواهد بود؛ خداوند نسبت به فراعنه امت در کمین گاه قرار دارد.

وی ادامه داد: مزد و پاداش شهادت امام حسین(ع) قرار دادن امام زمان(عج) در نسل حضرت است که همه فجر عالم به وجود مقدس امام زمان(عج) است، خداوند می فرماید طغیان فراعنه جایی به پایان می رسد، شهادت عظیم سیدالشهدا پایان سعادتمندانه را برای خود حضرت و امت درست می کند، شیعیان می توانند در این عالم پر تلاطم شیعیان می توانند به تبع سیدالشهدا به مقام نفس مطمئنه برسند و در آرامش باشند؛ بنابراین امام حسین(ع) پیروز مطلق هستند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات