۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۲۸۸۱۰
آیت الله حسینی بوشهری:

بسیجیان عزتمندانه در برابر سرزنش‌ها در عرصه های انقلاب اسلامی حضور فعال دارند

نایب رییس جامعه مدرسین با اشاره تلاشهای بسیجیان در عرصه های مختلف گفت: بسیجیان عزتمندانه و با اخلاص و مقاوم در برابر سرزنشها و بی توجهی ها در همه عرصه های انقلاب اسلامی حضور فعال دارند.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از اعضای شورای بسیج استانداری قم با حضور در دفتر جامعه مدرسین با آیت الله حسینی بوشهری، نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو کردند.


در این دیدار آیت الله حسینی بوشهری ضمن تسلیت ایام سوگورای سید و سالار شهیدان علیه السلام اظهار داشت: بسیج و بسیجی عنوان بسیار مقدسی است که مانند یک مدال افتخار به آن نگاه می شود و هر زمان که نام بسیج می آید مسئولیت پذیری، ایثار، اخلاص، خیرخواهی و پاینبدی به دین و دلسوزی برای اسلام و انقلاب در ذهن مردم تداعی می شود و یک بار معنایی اصیل را به همراه دارد.

نائب رئیس جامعه مدرسین با اشاره تلاشهای بسیجیان در عرصه های مختلف افزود: بسیجیان عزتمندانه و با اخلاص و مقاوم در برابر سرزنشها و بی توجهی ها در همه عرصه های انقلاب اسلامی حضور فعال دارند.

امام جمعه شهر مقدس قم با اشاره بسیج ادارات و نهادهای دولتی ابراز داشت: بسیجی بودن منحصر در برگزاری مراسم و جلسات نیست بلکه باید یک بسیجی اهداف متعالی خود را در جامعه و محیط کاری خود نیز آشکار کند و با رفتار و گفتار صحیح خود در جامعه اثر گذار باشد.

وی نبی مکرم اسلام را به عنوان یک الگو و اسوه حسنه عنوان کرد و بیان داشت: مردم و افراد پیرامونی باید از بسیجی؛ نظم و انضباط، خوشرویی، کتمان اسرار، تهمت نزدن و غیبت نکردن و خدمت را ببینند تا با این کار بوی خوش انقلاب و زیباییهای انقلاب و امیدواری در بین مردم جلوه گری کند.

آیت الله حسینی بوشهری مسئله عفاف و حجاب را یکی از موضوعات جامعه دانست و با اشاره به فاصله ایجاد شده با ارزشهای اسلامی در جامعه و نگرانی مراجع معظم تقلید نسبت به آن، افزود: باید موضوع عفاف و حجاب در ادارات و مراکز دولتی مورد توجه قرار گیرد و قم به عنوان یک الگوی رفتاری در باب حجاب برای کشور موضوعیت پیدا کند و نمونه ای برای سایر مجموعه های دولتی در سراسر کشور باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه یکی از مسائل مهم یک بسیجی را حل مشکلات مراجعه کنندگان عنوان کرد و با اشاره به فداکاریهای رزمندگان دوران دفاع مقدس افزود: در حل مشکلات مردم از یکدیگر سبقت بگیرید و همه تلاش خود را برای برطرف نمودن مشلکلات به کار بندید.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به فشارهای اقتصادی مردم در جامعه و محدودیتهایی که برای مردم وجود دارد ابراز داشت: حتی اگر توان حل کردن مشکل را ندارید با روی خوش، با لبخند با روحیه و امیدواری با مردم برخورد کنید و حرفهای آنها را بشنوید تا مردم ببینند لااقل گوش شنوایی برای شنیدن حرفها و درددلهای آنها در کشور وجود دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دفاع مقدس را یکی از نقاط عطف کشور ما دانست و عنوان داشت: روحیه اخلاص و ایثاری که در بین رزمندگان بسیجی ما بود این ایام را ماندگار و ارزشمند نموده است.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به مراسم استقبال از شهید حججی در تهران افزود: شکوه و عظمت استقبال از این شهید بزرگوار نشان می دهد که مردم ما با همه وجود پای انقلاب و اسلام و شهدا در میدان هستند.

وی یکی از ویژگیهای بسیجی بودن را بی نیازی از رنگ و لباس دانست و افزود: هر کس در هر مسئولیت و مقامی چه وزیر، چه مدیر کل و چه روحانی می تواند بسیجی باشد و به مردم خدمت خالصانه و صادقانه انجام دهد و همه ما باید خود را مسئول بدانیم و رفتارهای خود را به صورت مستمر بررسی کنیم و کارنامه کاری و رفتاری خود با دقت محاسبه و ارزیابی کنیم تا اگر خلل و نقصی دارد برطرف کنیم.

آیت الله بوشهری در پایان اظهار امیدواری کرد: در هر سنگر و جایگاهی که هستیم بتوانیم از خیرخواهان و دلسوزان اسلام و انقلاب باشیم و از اقشار مختلف جامعه اسلامی دستگیری و حمایت کنیم.

در این دیدار همچنین گزارشی از فعالیتهای شورای بسیج استانداری قم توسط اعضا ارائه شد./
۱۳۲۳/۱۰۳/ص

ارسال نظرات