۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۲۸۷۰۹
آیت‌الله قرهی:

امامت ظالمان بر اساس آیات قرآن باطل است

آیت‌الله قرهی گفت: بر اساس آیات قرآن کریم امامت ظالمان بر مردم باطل است و امام را فقط خداوند انتخاب می‌کند.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شامگاه چهارشبه 5 مهر در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در مسجد امام مهدی(عج) برگزار شد، درباره جایگاه امامت و ولایت، گفت: خداوند همه چیز را در قرآن بیان کرده و نعمت خود را با امامت و ولایت به کمال رسانده است.

وی افزود: امت اسلام برای هدایت نیاز به امام دارد بنابراین باید نسبت به امام معرفت داشته باشد اما هیچ گاه نسبت به جایگاه، شأن و مقام امامت به صورت عمیق آن معرفت پیدا نمی‌کند به همین دلیل خداوند امام را برای مردم انتخاب می‌کند چراکه او امام را کامل می‌شناسد.

آیت‌الله قرهی با اشاره به داستان حضرت ابراهیم(ع) عنوان کرد: خداوند حضرت ابراهیم(ع) را بعد از نبی و خلیل بودن به عنوان امام انتخاب کردند، این نشان می‌دهد که مقام و جایگاه امامت بسیار بالا است، شرافت حضرت ابراهیم(ع) به این بود که به امامت رسید.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) ادامه داد: بر اساس آیات قرآن حضرت ابراهیم(ع) پس از انتخاب شدن به عنوان امام فرمودند خدایا آیا این جایگاه به ذریه من هم خواهد رسید؛ که از طرف خداوند ندا آمد این عهد من به ظالمان نخواهد رسید.

وی افزود: این آیه از قرآن کریم امامت هر ظالمی را تا روز قیامت باطل اعلام کرده است، چراکه خداوند امامان را از پاکان و معصومین انتخاب می‌کنند، اما جاهلان غیر از این را به امامت خود انتخاب می‌کنند.

آیت‌الله قرهی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) امام شناسی است، گفت: احکام، وجوهات، صدقات، مرزها، حلال و حرام خداوند به دست امام مشخص می‌شود، امام است که نماز، روزه، جهاد، زکات را که در قرآن آمده طبق خواست الهی برای مردم تبین می‌کند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به اینکه امام دو جایگاه حقیقی و حقوقی دارد، بیان داشت: بر اساس دستور الهی امام باید از جایگاه حقوقی خود که همان امامت است تعریف کند تا مردم نسبت به آن آگاهی داشته و او را بشناسند.

وی در پایان گفت: اگر ما امام را نشناسیم و به او تمسک نکنیم در بین ما تفرقه ایجاد شده ادیان و مذاهب درست می شود./807/پ202/ب1

ارسال نظرات