۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۲۸۶۶۲
امام جمعه شهرضا:

شهید حججی در زمره شهدای بین المللی جهان اسلام است

امام جمعه شهرضا گفت: شهدای بزرگی همانند شهید حججی و شهید همت، شهدای بین المللی جهان اسلام هستند که به دلیل عظمت کاری که کرده‌اند برای همه افراد شناخته شده هستند و اثر وجودی آنها در همه عالم قابل مشاهده است.
یعقوبی - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف‌الله یعقوبی امشب در نشست خبری به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر و در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به بخشهایی از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض دینی و اصول قانون اساسی است، در سال گذشته نیز قانون آن ابلاغ شد و در جلسات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستانها به عنوان مبنای عملکرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نامگذاری دهه اول ماه محرم به عنوان امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: همه آنچه که به عنوان علم‌ها، پرچم‌ها، سیاه‌پوش کردن‌ اماکن و معابر و ایجاد و فعالیت هیئات مذهبی وجود دارد بع عنوان عاملی بازدارنده در برابر جرایم و گناهان مطرح است تا جایی که کمترین جرائم در این ماه اتفاق می‌افتد.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: شهدای بزرگی همانند شهید حججی و شهید همت، شهدای بین المللی جهان اسلام هستند که به دلیل عظمت کاری که کرده‌اند برای همه افراد شناخته شده هستند و اثر وجودی آنها در همه عالم قابل مشاهده است.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر دستگیری و شهادت شهید حججی، اذعان کرد: داعش اگر می‌دانست این تصاویر و فیلمی که از شهید حججی در فضای مجازی منتشر کرد سبب نامی شدن این شهید می‌شود، هیچ وقت این اقدام را انجام نمی‌داد، تاکنون سر 15 نفر از شهدای مدافع حرم از بدن انها جدا شده است اما هیچکدام مانند شهید حججی معروف و بین المللی نشد به همین منظور است که می‌گوییم شهادت شهید حججی در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بسیار نقش دارد.

وی با اشاره به بخشهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص برگزاری کرسیهای آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، عنوان کرد: اصول نظام اسلامی و ولایت فقیه جزء خطوط قرمز نظام هستند و سخن گفتن برخلاف آنها جایز نیست و نباید اجازه دهیم کسی به این اصول و ارزش‌های نظام تعرض کند.

امام جمعه شهرضا همچنین با اشاره به تهاجم گسترده فرهنگی دشمن از طریق فضای مجازی، اظهار کرد: دشمنان نظام و انقلاب در عرصه‌هایی همچون جنگ نظامی از ملت انقلابی ایران شکست خورده‌اند به همین دلیل تلاش کرده‌اند تا از طریق ایجاد شبهات مختلف در موضوعات عقیدتی و دینی، ارکان اعتقادی نسل جوان را از بین ببرند.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: دشمنان به خوبی دریافته‌اند که اعتقادات مذهبی و ایمان نسل جوان به اصول اسلام باعث پیروزی انقلاب اسلامی و اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی در جهان شده‌ است، آنان می‌دانند که ولایت فقیه رمز پیروزی و عامل پیشرفت ایران در دوران بعد از انقلاب است به همین دلیل به دنبال تخریب مبانی اعتقادی نسل جوان هستند.

وی تصریح کرد: شهدای گرانقدری همچون شهید حججی این پیام را برای دشمنان نظام و انقلاب دارند که هرچند آنها با همه امکانات خود به دنبال تضعیف مبانی ایمانی جوانان هستند اما اعتقادات دینی و باروهای انقلابی مردم ایران به اندازه‌ای قوی است که هنوز هم جوانان سلحشوری با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و در راه دفاع از حریم اهل بیت به شهادت می‌رسند.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر ضرورت حفظ شعائر اسلامی گفت: تاسوعا و عاشورای حسینی و عزاداری برای اهل بیت(ع) در زمره شعائر مذهبی ما است که هر ساله توطئه‌های فرهنگی دشمنان را خنثی و اصول اعتقادی را بیش از پیش تقویت می‌کند، باید این شعائر را حفظ و تقویت کنیم./868/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات