۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۲۸۶۲۶
ریيس اداره تبليغات اسلامي پاكدشت:

آشنا کردن مردم با حقايق دين و نهضت عاشورا از ویژگی های منبر خوب است

ریيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان پاكدشت با بيان اينكه منبر خوب بايد منبر انقلابي باشد، گفت: منبر بايد مردم را با حقايق دين و نهضت عاشورا آشنا كرده و مردم را در برابر ظلم حساس كند.
حسين اردستاني

حجت الاسلام حسين اردستاني ریيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان پاكدشت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا، حضرت اباعبدالله الحسين(ع) را محيي دين اسلام دانست و گفت: اسلامي كه تقريبا نيم قرن بعد از رحلت پيامبر(ص) با تلاش بني اميه به سمت انحراف از مسير خودش مي رفت، نياز به يك احيا كننده داشت.

وي با بيان اينكه بني اميه قصد داشت تا اسلام را به قبل بر گرداند، افزود: در اين هنگام حضرت سيدالشهدا(ع) ديد كه ديگر نمي توان سكوت كرد.

امام جمعه موقت شريف آباد پاكدشت روايت "یَزیدُ رَجُلٌ فاسِقٌ شارِبُ الْخَمْرِ، قاتِلُ النَّفْسِ المُحَرَّمَهِ، مُعْلِنٌ بِالْفِسْقِ" را از زبان امام حسين(ع) نقل كرد و گفت: معاويه روحيه عوام فريبي داشت و تظاهر به دين‌داري مي‌كرد اما بعد از به درك واصل شدن او، يزيدي روي كار آمد كه علناً اظهار به فسق ميكرد.

مجالس عزاداري لازمه معرفت افزايي

وي تصريح كرد: امام حسين(ع) ديد كه با يزيد نمي شود كنار آمد از این رو قیام كرد و دست به انقلاب زد البته عوامل ديگر هم مثل دعوت و تقاضاي مردم كوفه در علل چرايي حركت دخيل بود.

ریيس اداره تبليغات اسلامي پاكدشت برگزاري مجالس عزاداري امام حسين(ع) را لازمه معرفت افزايي دانست و اذعان داشت: اگر هيئات حسيني برپا نشود؛ يقيناً اصل قيام كربلا هم تحريف مي‌شود و به جاي شحصيت هاي والاي انساني، اخلافي و ديني، ديگران و يا حتي شخصيت هاي پليد آن دوران مثل معاويه و يزيد قهرمانان آن واقعه مي شوند.

وي با ابراز اينكه هركار مثبتي ممكن است آسيبي به همراه داشته باشد، مطرح كرد: اقامه عزاداري هم بي آسيب نيست، آسيب عزاداري هم همين خرافاتي هست كه يقيناً به دست دشمن ساخته و پرداخته شده است، البته بعضاً ديده مي شود كه از سوی برخي از مردم نا آگاه هم به آن دامن زده ميشود، خواسته هاي دشمن در قالب برنامه هاي عزاداري پياده ميشود و به جاي تبيين اهداف واقعي حركت ناب آن امام(ع)، هيئات را آلوده به خرافات مي‌كنند، امروز هيئات و مبلغان بايد حقايق اسلام ناب را بيان كنند.

منبر بايد خون سرخ شهادت را به جامعه تزريق كند

كارشناس مذهبي در ادامه در باب وي‍ژگي هاي يك منبر خوب به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ايام اخير مبني بر مجلس انقلابي، شواري نگهبان انقلابي، مجمع تشخيص انقلابي و ... اشاره كرد و ابراز داشت: منبر خوب بايد منبر انقلابي باشد، مردم را با حقايق دين و نهضت عاشورا و كربلا آشنا كند، خون سرخ شهادت را به جامعه تزريق كند و مردم را در مقابل ظلم و ظالم تهييج و تحريص كند.

وي از خطر منبرهاي سكولار گفت و تصريح كرد: منبر، وعظ و خطابه كار ديني و الهي است، لطف خداوند متعال و دست پرتوان امام عصر ياور دين و انقلاب اسلامي هست و نمي‌گذارند خطري هيئات را تهديد كند هرچند كه كساني هستند كه قصد سكولاريزه كردن هيئات را دارند اما متوليان هيئات هم بايد در اين زمينه هوشيار باشند.

اين مبلغ حوزوي منبرهاي قبل از انقلاب را منبر سكولار خواند و تأكيد كرد: همين مجالس در زمان پهلوي بود اما حركت امام حسين(ع) خوب تبيين نميشد، وقتي مبلغ از بدي ظلم و ظالم نگويد و فقط به روضه اكتفا كند مردم نه ظالم را مي‌شناسند و نه ظلم را در نتيجه در برابر ظلم قد علم نمي‌كنند.

اين مقام مسؤول از وجود 400 هيأت شناسنامه دار در پاكدشت خبر داد و عنوان كرد: از اين تعداد 100 هيأت هستند كه داراي حسينيه بوده و مكان مشخص دارند.

ریيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان پاكدشت از وجود ارزياب‌هاي هيئات در اين شهرستان خبر داد و راهكار ساماندهي به هيئات بي مجوز را راهنمايي و مشاوره از سوی ارزياب ها اعلام كرد و افزود: هيئات بايد شناسنامه دار شوند تا مراجع قانوني بتوانند از آنها حمايت كنند.

وي از آمادگي صد در صد اين اداره تبلیغات اسلامی براي اعزام مبلغ و روحاني به هيئات گفت و توصيه كرد: هيئات عزاداري براي درخواست مبلغ به اين سازمان مراجعه كنند تا بدين شكل حقايق و مكنونات حركت و قيام سيدالشهدا(ع) براي مردم تبيين شود، هيأت هاي ما شور حسيني را در مردم ايجاد مي‌كنند اما لازم است براي داشتن هيئت خوب شور حسيني را با شعور حسيني همراه كنيم.

حجت الاسلام اردستاني در پايان در پاسخ به پرسشی مبني بر هزينه اطعام در هيئات، اعلام كرد: نذورات و اطعام در هيئات عمدتاً حالت مردمي و خود جوش دارد كه نشان از علقه فلبي مردم به ساحت مقدس اهل بيت دارد./804/ت302/ب1

ارسال نظرات