۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۲۸۵۴۳
امام جمعه قرچک:

پیشکسوتان جهاد و شهادت گنجی بی بدیل هستند

نماینده ولی فقیه در قرچک با بیان اینکه پیشکسوتان جهاد و شهادت یک سرمایه و گنج بی بدیل هستند، خواستار انتقال اهداف مقدس رزمندگان دیروز به نسل حاضر شد و گفت: آنچه امروز برای همگان مهم است شناخت منطق امام حسین(ع) است.
حجت الله اسماعیلی حجت الله اسماعیلی حجت الله اسماعیلی حجت الله اسماعیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بزرگ تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت شهرستان قرچک ظهر امروز با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگرا در سالن همایش کانون ملائک شهرستان قرچک برگزار شد.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک در این مراسم با اشاره به موسپیدان حاضر در جلسه، اذعان کرد: پیشکسوتان جهاد و شهادت یک سرمایه و گنج بی بدیل هستند.

وی با اظهار اینکه باید بدانیم که امروز در جنگی به مراتب شدیدتر از گذشته هستیم، افزود: باید این واقعیت را پذیرفت تا بتوان در این جبهه شرکت کرد، در گذشته اگر در یک منطقه و یک زمان جنگ و خطر بود اما امروز همه جا و در حال در موقعیت جنگ پر خطری هستیم، باید هر لحظه در حال آماده باش بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک اضافه کرد: جوانان ما باید وارد فضای جنگ نرمی که هست شوند، هرچند چاشنی کار در وجود پیشکسوتان است.

وی با بیان اینکه همان عواملی که در گذشته سبب پیروزی رزمندگان شد، باید در میان رزمندگان امروز هم تقویت شود، ابراز کرد: در بین همه جوانان بسیجی ما شور و شعف وجود دارد اما منش و روششان فرق دارد که لازم است پیشکسوتان آنها را آموزش دهند.

"هیهات منا الذّله" ملاک انقلابی بودن است

استاد حوزه خواستار انتقال اهداف مقدس رزمندگان دیروز و فاتحان گذشته به نسل حاضر شد و تصریح کرد: آنچه امروز برای همگان مهم است شناخت عالی ترین منطق امام حسین(ع) است، باید آن منطق را شناخت و تقویت کرد، امام حسین(ع) در سخت ترین شرایط از هیچ چیز مضایقه نکرد.

وی با اعلام اینکه سیدالشهدا(ع) را نباید محدود به تشیع کرد چرا که منطق او جهانی است، منطق "هیهات منا الذّله" را رمز پیروزی رزمندگان اسلام عنوان کرد و افزود: امروز ملاک انقلابی بودن هم همین منطق است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان قرچک با اظهار اینکه اگر دنیا هم به دنبال عزت باشد و بخواهد رشد و توسعه در ابعاد مختلف پیدا کند باید بر پایه عزت پیش رود، مطرح کرد: چرا منطق شهیدان همیشه ماندگار است، چرا یادشان همیشه زنده است، هر که می خواهد موفق باشد باید دارای عزت باشد.

وی در پایان با اشاره به همزمانی این برنامه با تشییع با شکوه شهید مدافع حرم حججی در تهران، گفت: امروز با وجود شرکت در چند تا برنامه اما همه دلهایمان در میدان امام حسین(ع) تهران  است چرا که عزت و اخلاص این شهید را به این درجه رساند و نزد همگان محبوب کرد.

گفتنی است شعر خوانی شاعر و مداح نوجوان، پخش کلیپ از دیگر برنامه های این ویژه برنامه دفاع مقدس بود./804/پ202/ب1

ارسال نظرات