۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۸۷۴
رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد:

ساخت خوابگاه دانشکده علوم قرآنی بجنورد نیازمند ۳۰ میلیارد ریال اعتبار است

رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد با بیان اینکه برای احداث و تکمیل خوابگاه دانشکده علوم قرآنی ۳۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است، گفت: باید اعتباری برای احداث خوابگاه برای دانشجویان در نظر گرفته شود.
حجت الاسلام مهدوی پور - رییس دانشگاه علوم قرآنی بجنورد

حجت‌الاسلام رحیم مهدوی پور، رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به ضرورت احداث خوابگاه برای دانشجویان دانشکده علوم قرآنی بجنورد، اظهار داشت: در حال حاضر دانشجویان دانشکده علوم قرآنی در خوابگاه‌ها و فضای اجاره‌ای مستقر هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه زمین این خوابگاه در کنار دانشکده آماده است رایزنی‌هایی با رییس سازمان برنامه و بودجه استان برای احداث هر چه زودتر این خوابگاه انجام شده و با تأمین و تخصیص 30 میلیارد ریال اعتبار این خوابگاه احداث می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدوی پور اضافه کرد: پیش‌بینی شده کلنگ احداث این خوابگاه تا پایان سال جاری به زمین زده شود و امیدواریم بعد از کلنگ زنی این خوابگاه در مدت‌زمان کمی به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: دانشکده علوم قرآنی بجنورد یک دانشگاه دولتی است و هر سال در رشته‌های تفسیر قرآن کریم، تربیت معلم قرآن کریم، علوم و معارف قرآن کریم، علوم قرآن و حدیث دانشجو می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به تحصیل افزون بر 260 دانشجو در این دانشکده، تصریح کرد: در حال حاضر افزون بر 260 دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند و پیش‌بینی می‌شود حدود 300 دانشجوی جدید در مهرماه سال جاری جذب این دانشکده شوند.

وی با اشاره به سابقه دانشکده علوم قرآنی خاطرنشان کرد: دانشکده علوم قرآنی تا سال 1385 به‌صورت غیررسمی در حال فعالیت بود و در سال 1386 با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی رسماً آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام مهدوی پور اظهار داشت: این دانشکده از آغاز تا سال 91 در ساختمان اجاره‌ای فعالیت داشت که در سال 91 به برکت سفر رهبر معظم انقلاب و تخصیص اعتبار ساختمان آن در زیربنای 2 هزار و 200 مترمربع در سه‌طبقه احداث شد.

رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد با بیان اینکه در طی این سال‌ها استقبال از این دانشکده بسیار مورد توجه بوده است، افزود: این دانشکده با جذب و پذیرش دانشجو در چهار رشته بیشتر به ارتقای سطح کیفی دانشکده توجه دارد.

گفتنی است، امسال در استان خراسان شمالی افزون بر 40 هزار دانشجوی دختر و پسر در 37 مرکز آموزش عالی و حدود 168 هزار دانش‌آموز نیز در دو هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند./9314/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات