۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۲۷۴۹۲
دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلابی قرچک:

اطاعت، شرط ولایت پذیری است

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلابی قرچک با بیان اینکه باید دانست که در معرفت اطاعت پذیری واجب است، گفت: معرفت فقط شناخت شناسنامه ای امام نیست، چرا که شمر و یزید هم شناسنامه امام را می دانستند.
جت الاسلام سید قاسم ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید قاسم ضیایی دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلابی قرچک ظهر امروز در حسینیه شهدای قرچک با بیان اینکه در عزاداری ها فقط گفتن نام حسین(ع) شرط نیست، افزود: باید شرایطی داشت و موانع پیش رو را هم پشت سر گذاشت و از حسین(ع) درخواست راه صحیح را کرد.

این استاد اخلاق با بیان اینکه زیارت عاشورا یک حدیث قدسی است، افزود: در همین زیارت عاشورا که می خوانیم 15 مقام آمده است که به درد سیر و سلوک می خورد.

وی معرفت و معیت را دو مقام مهم مطرح شده در زیارت عاشورا عنوان کرد و افزود: شرط قدم برداشتن در مسیر حسین(ع) اجرای آن 15 مقام است، 72 نفر که در کربلا همراه امام بودند و به معنای واقعی مع الامامند، چون در معیت امام بودند.

ﻣﺪﯾﺮ ﺍﺩﺍﺭی ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﻴﻨﯽ قم با ابراز اینکه در معرفت باید دانست که اطاعت پذیری واجب است، اضافه کرد: معرفت فقط شناخت شناسنامه ای امام نیست، چرا که شمر و یزید هم شناسنامه امام را می دانستند.

ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺣﻮﺯﻩ علمیه با بیان اینکه مانند حر، آدم گمراه در تاریخ زیاد آمده است، اظهار داشت: کار حسین(ع) رساندن آنها به همین مقام هاست که گاهاً به مقام استجابت هم می رسند.

وی با ابراز اینکه اگر معرفت نباشد آدم در صراط مستقیم نمی تواند برود، گفت: برای کسب معرفت هیچ گاه دیر نیست، وهب مسیحی و زهیر عثمانی بود و حر عامل بستن راه روی امام بود اما روز آخر به مقام معرفت رسید.

استاد اخلاق به دو نمونه از انسانهای بی معرفت و با معرفت در تاریخ اشاره کرد و افزود: شخصی که اهل یمن بود، مدرس، حافظ و قاری قرآن بود، سرانجام قاتل امیرمؤمنان شد چرا که معرفت نداشت و شخصی دیگر که در جنگ صفین در یک قدمی خیمه معاویه بود و می توانست او را بکشد اما با دستور امامش برگشت و از کشتن امتناع ورزید، او کسی نبود جز مالک اشتر نخعی به خوبی امامش را درک کرده بود.

حجت الاسلام ضیایی خاطرنشان کرد: اگر یک پارچه بی جان وقتی در تکیه امام حسین قرار گیرد متبرک می شود و همه به آن بوسه می زند، چرا که وصل به حسین(ع) است، چوب بی جان وقتی درب حرم امام می شود؛ عزیز می شود، خاکی که خوردنش حرام است اگر تربت کربلا شود بنا به شرایطی خوردنش حلال است./804/پ202/ب1

ارسال نظرات