۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۵۲۶۸۷۷
امام جمعه موقت اهواز:

مبلغان دشمن شناسی و معرفت افزایی را برای مردم تبیین کنند

امام جمعه موقت اهواز گفت: روحانیان و مبلغان در ماه محرم و صفر، دشمن شناسی و معرفت افزایی را برای مردم و عزادارن حسینی تبیین کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: روحانیان و مبلغان در این ماه عزیز وظایف سنگین و مهم را بر عهده دارند که باید به نحو احسن این وظایف را انجام دهند.

امام جمعه موقت اهواز با تشریح وظایف مهم مبلغان و روحانیان در ماه محرم و صفر، ابراز داشت: از مهمترین وظایفی که روحانیان، مبلغان و خطبای منابر حسینی در این دو ماه دارند این است که مردم را با حقیقت عاشورا و واقعیت حوادث کربلا و نیز اهداف سیدالشهدا امام حسین(ع) آشنا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در ادامه بیان داشت: در دو ماه محرم و صفر وظیفه اصلی مبلغان و روحانیان معرفت افزایی جامعه است.

وی با تبیین معرفت افزایی در جامعه، تصریح کرد: معرفت افزایی که باید روحانیان و مبلغان آن را ترویج دهند نه به عنوان نفی احساسات و عواطف و نه به معنای این است که سینه زنی و زنجیر زنی نداشته باشیم؛ بلکه در کنار همین سوگواری ها و ابراز احساسات، قیام و اهداف اباعبدالله را برای مردم تببین کنند.

امام جمعه موقت اهواز اظهار داشت: احساسات کنار معرفت افزایی و شناخت امام حسین(ع) و نیز عواطف در کنار آگاهی بخشی و بصیرت افزایی جامعه درباره قیام امام حسین(ع) سرلوحه کار تبلیغی روحانیان در این دو ماه عزیز قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ابراز داشت: آنچه که در زیارت عاشورا آمده است یعنی(اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد) را مبلغان و روحانیان برای مردم تفسیر و تببین کنند و سبک زندگی و نیز نحوه رحلت پیامبرگرامی و ائمه اطهار(ع) را برای مردم روشن کنند.

وی در ادامه گفت: بیان تاریخ کربلا و واقعه عاشورا، بیان معارف کربلا، امر به معروف و نهی از منکر، دشمن شناسی در زمان ما، حفظ دین، اهداف قیام امام حسین(ع) و یاران باوفایش را مبلغان و روحانیان به طور جدی برای مردم بازگو کنند و به آن به طور مفصل بپردازند.

امام جمعه موقت اهواز درباره اهمیت بحث دشمن شناسی، بیان داشت: یکی از ویژگی های امام حسین(ع) دشمن شناسی بود و باید مبلغان دینی، دشمن شناسی و حفظ دین را برای مردم تبیین کنند تا بتوانند مردم را در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی خود بر اساس مکتب عاشورا قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در پایان بیان داشت: امیدواریم که دهه اول محرم الحرام دهه ای باشد که همدلی، صمیمیت، نداشتن اختلاف و تفرقه بین هیات های مذهبی و تکایا را در جامعه مشاهده کنیم و محور مراسمات حسینی را بر مبنای وحدت قرار دهیم./9453/ت302/ب1

ارسال نظرات