۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۲۶۸۳۴
حجت الاسلام والمسلمین محمدی:

قرآن و اهل بیت مهمترین مبانی حکومت اسلامی هستند

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که قرآن و اهل بیت(ع) مهمترین مبانی حکومت اسلامی هستند، گفت: تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام ثابت کرده در هرکجا که از این اصول صیانت شد، موفق و پیروز بودیم و در هرکجا از این دو اصل فاصله گرفتیم، شکست خوردیم.
حجت الاسلام علی محمدی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح رواق امام خامنه‌ای(مدظله) آستان امامزاده شاهرضا(ع) در شهرضا، عنوان کرد: همه آنچه که به عنوان ارزش‌های ملی و انتخارات کشور از آن یاد می‌شود، مرهون ایثارگری شهیدان و مجاهدت‌های امام راحل(ره) و تدابیر رهبر معظم انقلاب است.

وی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی، اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) نعمتهای بزرگی هستند که در سایه وجود آنها عزت و افتخار و سربلندی نصیب مردم و جامعه و کشور ما شد؛ قبل از انقلاب و در دوران پهلوی اول، رؤسای جمهور سه کشور آمریکا و شوروی و انگلیس بدون آنکه از مسؤولان وقت ایران اجازه بگیرند وارد کشور ما شدند و در ایران جلسه تشکیل دادند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه این مطلب افزود: در آن زمان شاه ایران وقتی از رؤسای جمهور وارد شده به کشور اجازه ورود خواست به او اجازه ندادند و بعد از التماس و خواهش او، به ذلت و خفت اجازه ملاقاتی کوتاه مدت به او داده شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی تصریح کرد: به برکت اقدام تاریخی امام راحل و تدابیر رهبر معظم انقلاب، ایران اسلامی امروز در اوج قدرت و اقتدار در منطقه و جهان است، پیش از این وقتی نماینده رییس جمهور آمریکا از امام خمینی(ره) تقاضای ملاقات کرد، ایشان به او اجازه ندادند و او قبل از ورود به خاک ایران، بازگشت.

وی عنوان کرد: در همه دنیا کسی جرأت نداشت بر علیه نظام سلطه به رهبری آمریکا سخنی بر زبان بیاورد، امام امام راحل با صلابت و شجاعت بعد از فتح لانه جاسوسی، در زمانی که برخی افراد ترسیده بودند، فرمودند:«آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، رهبر معظم انقلاب هم در روزهای اخیر در جلسه دانش آموختگی افسران نیروی انتظامی بر ضرورت اقتدار مسؤولان نظام در برابر دولتمردان آمریکایی تأکید فرمودند زیرا به فرموده ایشان در هر کجا که در برابر ابرقدرتها به ویژه آمریکاییها ایستادگی کردیم عقب نشینی کردند و در هر کجا عقب نشینی کردیم، مطالبات بیشتری را مطرح کردند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: مسؤولان کشور باید ثابت کنند که تکیه‌گاه اصلی آنها خداوند و مردم هستند، تکیه‌گاه مردم هم قرآن و اهل بیت(ع) هستند، شهدای دوران جنگ و شهدای مدافع حرم نیز با انگیزه حمایت از قرآن و اهل بیت(ع) وارد میدان مبارزه با دشمن شدند، آنان از همه تعلقات دنیایی گذشتند و در دیار غربت از حریم اسلام دفاع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: باید شکر نعمتهای زیادی که خداوند به ما داده است را به جا بیاوریم، شکر این نعمتها در عمل به دستورات قرآن، اهل بیت(ع)، ادامه مسیر شهدا و عمل به فرامین و تدابیر رهبر معظم انقلاب است، زیرا این راه، سعادت ما را در هر دو جهان تضمین می‌کند.

وی اضافه کرد: تجربه تاریخی 1400 ساله به ما ثابت کرده است که در هر کجا پیرو قرآن و اهل بیت(ع) بودیم موفقیت برای ما به دست آمد و در هر مقطع تاریخی به هر اندازه این ارزشها فاصله گرفتیم، شکست و ناکامی برای ما ایجاد شد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین(ع)، عنوان کرد: در زمانی 20 نفر از نزدیکترین اقدام امام حسین(ع) ایشان را از سفر به سوی کوفه باز می‌داشتند اما امام(ع) باز هم به رسالت تاریخی خود عمل کردند، ایشان مناسک حج خود را به صورت نیمه کاره رها کردند و قربانیهای خود را در کربلا تقدیم اسلام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی بیان کرد: امروز دشمن در فضای مجازی با استفاده از تمام امکاناتی که دارد به دنبال ضربه زدن به مبانی اسلامی، شیعه و انقلاب است، ما هم وظیفه داریم بسیار بیشتر از آنچه که دشمن در این مسیر تلاش می‌کند، برای حفظ ارزشهای دینی و انقلابی جهاد کنیم.

وی تصریح کرد: برخی افراد از حمله نظامی آمریکا به کشور می‎ترسند در حالی که سابقه تهدیدات پوشالین آمریکا در ده‌های گذشته نشان داده است که آنها در برابر نظام اسلامی قادر به استفاده از گزینه نظامی نیستند اما خطر واقعی در جایی است که دشمن با ابزار رسانه‌ای خود برای تهاجم فرهنگی طراحی و عمل می‌کند./868/پ202/ب1

ارسال نظرات