۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۲۶۵۱۵
امام جمعه شهرضا:

ماه محرم بهترین زمان برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه شهرضا گفت: ماه محرم یکی از بهترین ماه‌ها برای احیای سنت‌های الهی، به ویژه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
یعقوبی - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرضا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: باید زمینه مناسب برای فعالیت‌ آقایان و بانوان در جامعه فراهم شود، اقدام شهرداری شهرضا در ایجاد مجموعه باغ بانوان یکی از بهترین کارهایی بود که در این زمینه انجام شد، اینگونه اقدامات از انجام کارهایی همچون برگزاری دوچرخه‌سواری مختلط مرد و زن جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام ماه محرم و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: این ماه فرصت مناسبی برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، این ماه، همانند ماه مبارک رمضان، جامعه را در برابر انواع آسیبها بیمه می‌کند زیرا هرگاه معنویات در جامعه افزایش یابد، جرایم هم کم می‌شود و ماه‌هایی همانند محرم، صفر و رمضان، فرصت مناسبی برای توجه به معنویات است.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا در هر مراسم عزاداری در ایام محرم، از سخنرانان مذهبی و علما استفاده شود، قرائت زیارت عاشورا به تنهایی فقط ثواب دارد اما اصل بر آن است که از جنبه‌های معرفتی این زیارت و سایر متون روایی اهل بیت(ع) استفاده شود.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: باید کارهای فرهنگی در جامعه افزایش پیدا کند، وقتی رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توجه ویژه به فعالیتهای فرهنگی تأکید می‌کنند برای این است که ایشان به اهمیت این بخش پی برده‌اند؛ وقتی دشمن از طریق فرهنگسازی به دنبال اجرای اهداف خود در جامعه است ما هم باید اقدام متقابل انجام دهیم.

وی تصریح کرد: امروزه فضای مجازی به ابزاری در دست دشمنان برای اجرای اهداف و دنبال کردن آرمانهای ضد اسلامی و ضد انقلابی آنان تبدیل شده است، آنان از این طریق عرفانهای کاذب را نشر می‌دهند و شبهات زیادی را ترویج می‌کنند، حال در این شرایط ما هم وظیفه داریم تا با حضور فعال در این زمینه، با این دسیسه دشمنان مقابله کنیم.

امام جمعه شهرضا گفت: دین اسلام تکلیف همه امور را برای ما مشخص کرده است، اگر بر اساس آنچه از اهل بیت(ع) و آیات قرآن به ما رسیده عمل کنیم، از راه راست منحرف نمی‌شویم و سعادت در هر دو جهان نسیب ما می‌شود؛ نیازی نیست که راه و شویه جدیدی را ابداع کنیم بلکه فقط لازم است به آنچه به ما رسیده به خوبی عمل کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی تأکید کرد: در ایام عزاداری ماه محرم باید بیش از هر چیزی به کسب معارف اهل بیت(ع) توجه شود، در هر مجلس و محفلی باید از سخنرانی علما استفاده شود، هیئات مذهبی دقت کنند که طوری برنامه ریزی شود که در فاصله هر محفل عزاداری، فرصتی هم برای سخنرانی یک روحانی فراهم شود تا همانگونه که شور حسینی در جامعه وجود دارد، از درک معارف حقیقی واقعه عاشورا نیز محرم نشویم.

وی گفت: متأسفانه در زمان ما دشمنان با استفاده از شبکه‌های مجازی، شبهات زیادی را برای نسلهای جوان و نوجوان جامعه ایجاد می‌کنند، آنان تلاش می‌کنند با طرح سؤالات مختلف اساس قیام امام حسین(ع) را زیر سؤال برده و مبانی اعتقادی نسل جوان و نوجوان جامعه را نسبت به این امور سست و بی اثر کنند؛ هراندازه معارف حقیقی شیعه به ویژه زوایای مختلف تاریخ کربلا بهتر و بیشتر برای مردم بیان شود، می‌توان اعتراف کرد که هیئات مذهبی فعالیت بهتر و سودمندتری داشته‌اند.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: عزاداریها برای امام حسین(ع) باید شکل سنتی داشته باشد، نباید اجازه دهیم که شیوه‌های غیر منطقی عزاداری و مداحی هایی که بر اساس ترانه‌ها نتظیم شده، در شهرستان رواج پیدا کند؛ جوانگرایی در هر کاری از جمله در زمینه عزاداری ایام محرم یک ضرورت است اما در کنار این مسأله باید به ضرورت حفظ ارزشهای اصیل دینی نیز توجه شود.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: باید در زمانی که دین به ما اجازه داده شادی کنیم و در زمان عزاداری برای اهل بیت(ع) هم عزاداری کنیم، نباید دهه‌های جدید ایجاد کنیم، آنچه که منطبق با روایات اهل بیت(ع) و آیات قرآن است برای همه ما حجت است و مراجع هم به آن تأکید دارند دیگر کسی نباید چیزی از خودش اضافه کند./868/پ202/ب1

ارسال نظرات