۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۲۵۹۱۸
امام جمعه بیرجند:

مدعیان حقوق بشر در میانمار بزرگ ترین جنایات را مرتکب می شوند

امام جمعه بیرجند گفت: امروز مدعیان آزادی و مدعیان حقوق بشر انواع جنایت‌ها را در کشورهایی از جمله میانمار مرتکب می شوند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: استعمار و استکبار در تلاش است تا به اشکال مختلفی عقل و اندیشه را از ما بگیرد.

وی با بیان اینکه دشمن همواره از کلمه«آزادی» نام می‌برد، گفت:‌ بسیاری از ملت‌ها آزادی خود را در پای واژه«آزادی» از دست داده‌اند و امروز از آزادی برخوردار نیستند.

امام جمعه بیرجند افزود:‌ آزادی هدیه خداوند متعال است و خدا اراده و اختیار را به انسان داده و انسان‌ها نیز بر اساس عقل، فطرت و دین بهترین‌ها و کمالات را انتخاب می‌کند و این آزادی می‌تواند موجب رشد و سیرالی‌الله شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه بسیاری از ملت‌ها برای رسیدن به آزادی پشت موانع مانده‌اند، تصریح کرد:‌ استعمارگران قانون‌شکنی را به عنوان آزادی تلقی می‌کنند اما به هیچ عنوان قانون‌شکنی در جامعه آزادی نیست.

وی با بیان اینکه استعمارگران از کلمه«آزادی» به عنوان دام استفاده می‌کنند، ادامه داد: دشمن از افرادی که دارای دانش کم و احساسات زیادی هستند دام می‌سازد.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: تمام مسلمانان باید در مقابل این دامی که دشمن می‌سازد هوشیار باشند، امروز این مدعیان آزادی و مدعیان حقوق بشر انواع جنایت‌ها را انجام می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد:‌ آن‌هایی که دم از آزادی می‌زنند بگویند چرا فلسطینی‌ها آزاد نیستند؟چرا مردم بحرین آزاد نیستند؟چه بلایی بر سر مردم عراق و سوریه آورده‌اند؟بر سر مردم یمن که مورد تهاجم و مورد بیماری‌های میکروبی هستند چه می‌کنند؟چه جنایت‌هایی در میانمار و نیجریه درست می‌کنند؟

وی با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر یک کشور را 70 سال اشغال کردند و به صاحبان اصلی آن کشور اهانت می‌کنند، افزود:‌ استعمارگران چرا نمی‌گذارند مردم بحرین آزاد باشند؟چرا اجازه نمی‌دهند آن‌ها برای سرنوشت خود یک رأی بدهند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به مسؤولان، گفت:‌ باید مسؤولان در شرایط بحرانی و فقر که برخی نان شب ندارند و دانش‌آموزی برای تهیه کتاب مشکل دارد پول‌ها را درست مصرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود:‌ چرا مسؤولان پول‌ها را درست هزینه نمی‌کنند؟ چرا تمام حرف‌ها را سیاسی می‌کنند؟ آن‌ها خجالت نمی‌کشند که پول‌های مردم را اسراف می‌کنند در حالی که برخی از مردم نان شب برای خوردن ندارند.

وی ادامه داد: مسؤولان امانات مردم را حفظ کنند، حزب و یا گروه سیاسی مسؤولان که صاحب این مملکت نیست بلکه صاحبان اصلی این مملکت مردم هستند./880/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات