۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۵۲۴۶۷۴
معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین:

امر به معروف و نهی از منکر باید تبدیل به یک فرهنگ شود

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید تبدیل به یک فرهنگ شود، بر لزوم تلاش همه جانبه روحانیان و مبلغان در این عرصه تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش مبلغان و ائمه جماعات مدارس استان قم عصر چهارشنبه در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا آشتیانی معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین در این همایش با اشاره به ضرورت تلاش برای مستحکم کردن بنیان خانواده ها اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه آن است که روحانیان و ائمه جماعات در آغاز سال تحصیلی جدید مدارس تحصیلی در فکر نهادینه ساختن دو واجب مهم یعنی امر به معروف و نهی از منکر در میان دانش آموزان باشند.

وی در ادامه با اشاره به سختی هایی که در راه تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به وجود آمده است، ابراز داشت: این قانون پس از تأیید توسط شورای محترم نگهبان برای ابلاغ مورد پذیرش قرار نگرفت و در نهایت از طریق شورای حل اختلاف ابلاغ شد.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین تأکید کرد: همه باید از این قانون حمایت کنیم تا به مرور زمان جای خود را باز کند، چراکه وقتی امری تبدیل به قانون شد باید همه سعی و کوشش در اجرای آن به کار گرفته شود، همچنانکه در زمان اختلاف رهبر معظم انقلاب نیز دستور ابلاغ آن را صادر کرده بودند.

وی با اشاره به سهولت فرهنگ سازی این واجب الهی در بین نوجوانان خاطرنشان کرد: شاید نتوان به راحتی در جامعه امر به معروف و نهی از منکر کرد ولی در مدارس با توجه به ضوابطی که دارد این مسأله امکان دارد که البته نیاز به همکاری مدیران مدارس و معلمان پرورشی نیز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی تصریح کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به عنوان یک فرهنگ مطرح شود، چراکه همین مسأله می تواند جلوی فسادها را بگیرد و نمی گذارد که قبح گناه ها بیفتد و از طرفی با توجه به این که قرآن همه ما را در برابر ما مسؤول می داند، حداقل می توانیم در روز قیامت این جواب را داشته باشیم که ما تذکر خودمان را دادیم هرچند اثر نگذاشت.

وی با بیان این که در شرایط کنونی جامعه بهترین راه برای احرای امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی است، یادآور شد: این نوع از امر به معروف اتفاقا بیشتر مورد تأکید منابع دینی ما است، به هرحال باید همه تلاش خودمان را برای نهادینه سازی این دو واجب بگیریم تا شاهد کاهش منکرات در جامعه باشیم.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین تأکید کرد: وقتی در روایات بیان می شود که نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر، نزول عذاب است، این عذاب لزوما به معنای زلزله یا صاعقه آسمانی نیست بلکه عذاب همین است که فرزندان و خانواده ما با مواردی نظیر مواد مخدر و فضاهای مجازی به بی بند و باری کشیده شوند.

وی در پایان یادآور شد: این که بگوییم وضعیت مردم و جامعه به من ربطی ندارد حرف درستی نیست، بنابراین باید برای فرهنگ سازی این واجب الهی تلاش کنیم و اصلا یک نمونه از انقلابی گری روحانیت می تواند احیای امر به معروف و نهی از منکر در بین جوانان باشد./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات