۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۲۴۱۲۴

سخنرانی اسقف اعظم ارامنه ایران در بیان فضائل امیرمؤمنان

دومین کنگره بین المللی سیره اهل بیت با سخنرانی اسقف اعظم ارامنه ایران و پیام حضرات آیات صافی گلپایگانی، نوری همدانی و علوی گرگانی برگزار می شود.
سبوه سرکیسیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد سعیدی نجفی نماینده جامعه المصطفی در پاکستان و عضو شورای سیاستگذاری همایش امروز در نشست رسانه ای دومین کنگره بین المللی سیره اهل بیت(ع) با محوریت سیره امیرمؤمنان که در مؤسسه اسلام اصیل برگزار شد، به تشریح جزئیات برگزاری این همایش پنجشنبه هفته جاری در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) پرداخت.

وی افزود: برنامه های این کنگره برنامه های مفصلی است، این کنگره با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز خواهد شد و متبرک به کلام الهی می شود، سپس حجت الاسلام راغبی دبر کنگره با عرض خیر مقدم ارائه گزارش علمی این همایش را بر عهده دارد.

حجت الاسلام سعیدی نجفی سخنران ویژه این کنگره بین المللی و سخنران افتتاحیه آن را حضرت آیت الله مکارم شیرازی معرفی کرد و اظهار داشت: بعد از سخنرانی این مرجع تقلید رونمایی از آثار کنگره را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برخی از آثار کنگره چاپ خواهد شد و برخی از آن ها به صورت نرم افزار و آثار فنی و هنری ارائه می شود، مجموعه ای از این آثار در روز پنجشنبه با تقسیم بندی ها و اراقم خاص خود رونمایی خواهد شد.

عضو شورای سیاستگذاری کنگره سیره اهل بیت(ع) با بیان این که در مراسم افتتاحیه دکتر سبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه ایران به سخنرانی خواهد پرداخت، ابراز داشت: اسقف اعظم ارامنه ایران به عنوان یک فرد غیر مسلمانان که دارای جایگاه ویژه ای است دیدگاه های خود را درباره امیرمؤمنان علی(ع) ارائه خواهد کرد.

وی عنوان کرد: این شخصیت تألیفات و تحقیقات خوبی درباره امیرمؤمنان دارد که پایان نامه خود را درباره امام علی(ع) نوشته است، پس از این سخنرانی پیام سه نفر از مراجع عظام یعنی حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی و سید محمد علی علوی گرگانی قرائت خواهد شد.

نجفی نماینده جامعه المصطفی در پاکستان خاطرنشان کرد: برای ارائه آثار هنری نمایشگاه ویژه ای در کنار کنگره پیش بینی شده تا آثار هنری درباره امیرمؤمنان نمایش داده شود، در نوبت عصر کنگره 3 کمیسیون تخصصی را خواهیم داشت که با حضور نخبگان، علما و اساتید حوزه و دانشگاه  برگزار می شود.

وی اضافه کرد: کمیسیون اخلاق و تربیت؛ معنویت و عبادت و فرهنگ و معاشرت با دبیری و ریاست آیت الله احمد بهشتی، کمیسیون قرآن و نهج البلاغه ادبیات و هنر با ریاست آقای دکتر مؤدب و کمیسیون حاکمیت و سیاست و اقتصاد با مدیریت دکتر راغبی به ارائه مطالب و فعالیت می پردازند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات