۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۲۴۰۹۶
امام جمعه تبریز:

بدخواهان اسلام به دنبال خرافه‌گرایی در جامعه هستند

حجت‌‌ الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: دشمنان با شناخت دقیق از اهمیت مجالس مذهبی به دنبال انحراف در شیوه‌های عزاداری و اشعار رثایی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌‌ الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در هشتمین همایش سراسری تجلیل از مداحان شهید و ایثارگر کشور در تبریز، با تأکید بر اهمیت ادبیات رثایی و عزا برای مصائب اهل بیت عصمت و طهارت اظهار داشت: مکتب تشیع به برکت مجالس عزای حسینی زنده مانده است.

وی با بیان این‌که دشمنان با شناخت دقیق از اهمیت مجالس مذهبی به دنبال انحراف در شیوه‌های عزاداری و اشعار رثایی هستند، خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان مکتب تشیع به دنبال ورود سبک های جدید و مغایر با فرهنگ ایرانی اسلامی در عزاداری‌ها هستند تا زمینه بروز برخی انحرافات را فراهم کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که بدخواهان اسلام در استفاده شیوه‌‌ های ضد فرهنگی علیه باورهای دینی و مذهبی مسلمانان هیچ ابایی ندارند، افزود: ترویج سبک زندگی غربی، خرافه‌گرایی در سطح جامعه، جلوگیری از گسترش معارف اسلامی و محبت اهل بیت(ع) در میان مردم از جمله دیگر اهداف دشمنان است.

حجت‌‌ الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که فرا رسیدن ایام حزن و اندوه محرم و صفر فرصتی برای شناخت سیره و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است، اظهار داشت: طبق احادیث و روایات وارده؛ گریه بر مصائب اهل بیت نزد خداوند متعال مؤجر است.

وی با این‌که هر یک از ائمه اطهار علیهم السلام در مبارزه با ظلم و ستم و در راستای احیای دین رسول الله به شهادت رسیده‌اند، گفت: تمامی امامان معصوم نور واحدی هستند که راه و روش زندگی سعادتمند را به انسان‌ها نشان می دهند، این کار مداحان و شعرای اهل بیت است که بتوانند سیره آن بزرگواران به بهترین شیوه تبیین کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تاثیر کلام مداحان و شعرای اهل بیت(ع) در مجالس و محافل عزاداری و مذهبی بسیار زیاد است، چراکه ذکر مصائب حضرت سیدالشهدا(ع) علاوه بر این‌که دارای ثواب فراوان است، موجب گریه بر مظلومیت آل محمد می شود که خود عاقبت به خیری، بقای اسلام ناب و احیای تشیع را به دنبال دارد.

حجت‌‌ الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: طبق روایات اگر کسی وارد جلسه امام حسین(ع) شود و در مصیبت  ایشان عزاداری کند گناهان او بخشیده می‌ شود، در جای دیگر آمده است؛ گریه بر مصائب اهل بیت بهشت را برای عزادار واجب می‌ کند، همچنین گریه برای مصیبت اهل بیت(ع) در اجابت دعا مؤثر است./935/پ202/ب1

ارسال نظرات