۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۲۳۸۹۰
آیت الله عالمی:

خبرگان به لحاظ قانونی و عقلی باید از رهبری حمایت کند

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان پس از تعیین رهبری باید از ایشان حمایت کنند که این امر به لحاظ عقلی و عرفی هم مورد تایید است.
آیت الله عالمی

آیت‌الله حسن عالمی نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره وظیفه نمایندگان مجلس خبرگان در توسعه و تعیق اعتماد عمومی مردم به ولایت فقیه، گفت: بر اساس قانون اساسی وظیفه مجلس خبرگان رهبری تعیین رهبری در روز مبادا است، کما اینکه پس از رحلت امام راحل مجلس خبرگان به سرعت رهبر بعدی را تعیین کرد، این وظیفه روشن و منصوص در قانون اساسی است.

وی افزود: بر اساس همین قانون مجلس خبرگان پس از تعیین رهبری باید از ایشان حمایت هم کنند که این امر به لحاظ عقلی و عرفی هم مورد تایید است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در انتخاب رییس جمهور هم از نظر عرفی و عقلی وقتی مردم به او رای می‌دهند سلسله مراتب حمایت خود را حفظ می‌کنند، بنابراین باید این مساله درباره رهبری پررنگ‌تر باشد است چراکه بزرگترین مسوولیت را بر عهده ایشان او گذاشتند.

آیت الله عالمی بیان داشت: مساله امامت و ولایت در جامعه ما یک عنصر و جریان اعتقادی است همانگونه که باید امامت را امت و نخبگان حمایت کنند نمایندگان مجلس خبرگان هم باید حامی رهبری باشند.

وی گفت: یکی از راه‌های حمایت از رهبری تعمیق معرفت مردم نسبت به جایگاه ولایت فقیه است به این طریق که  ارکان و اصول مساله ولایت را برای مردم به صورت روشن و مکرر مطرح کنند که مردم به این باور برسند که حمایت از ولی امر مسلمین یک تکلیف انسانی، اسلامی و اعتقادی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سوال که آیا مجلس خبرگان در این زمینه از همه ظرفیت ها استفاده کرده است، ابراز کرد: بله اما ظرفیت‌های بیشتر و ناشناخته شده‌تری وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد که خوشبختانه در کمیسیون‌های رهبری مورد گفتگو است از جمله کمیسیون پاسداری و صیانت از ولایت فقیه که نسبت به مساله باور و تعمیق مردم نسبت به جایگاه امامت و ولایت و حمایت از ایشان توجه جدی دارد.

آیت الله عالمی در پاسخ به اینکه تلاش‌ حوزه‌های عملیه برای تحقق دولت اسلامی چگونه بوده است، خاطرنشان کرد: خوب بوده و به نظر قابل دفاع است؛ اما می‌تواند بیش از این باشد./813/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات