۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۲۳۸۴۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

انکار امامت امام علی بدترین عمل نزد خداوند است

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه رد امامت امام علی(ع) بدترین عمل نزد خداوند متعال است، گفت: منکران امام علی(ع) در قیامت به سخت‌ترین عذاب دچار خواهند شد.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شب گذشته در مسجد امیر(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: کمالات و ارزش‌های معنوی با همه آثار دنیایی و آخرتی باید مورد توجه انسان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کمال، خصلت و عمل پاک ارزش است، ابراز کرد: کمالات ذاتا دارای ارزش است و کسانی که ارزش‌ها را به کار می‌بندند و عمل صالح انجام می‌دهند سعادتمند خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: اگر کمال انسان به آثار آخرتی متصل ‌شود و عمل صالحی انجام ‌دهد عمل صالح او به محصولی ابدی تبدیل شده و غیر قابل اندازه گیری و ارزیابی می‌شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه کمالات الهی در وجود انسان به هویتی غیر قابل منع تبدیل می‌شود، گفت: ارزش‌ها زمانی که به مقام عمل برسد رحمت الهی شامل آن عمل می‌شود.

این خطیب مشهور با استناد به روایتی از پیامبر(ص) اظهار داشت: حضرت فرمودند: اگر کل دریا مرکب، همه درختان قلم شود و جن و انس با استفاده از این قلم و مرکب بخواهند ارزش‌های وجودی امام علی(ع) را بنویسند عمر آنان، قلم و مرکب تمام می‌شود اما ارزش‌های امام علی(ع) ناتمام خواهد ماند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که فرمودند: مردم متخلق به آداب خدا شوید؛ گفت: صفات و کمالات الهی بی نهایت است اگر کسی یک کمال از کمالات الهی را در وجود خود پرورش دهد بسیار باارزش و برای او نجات بخش خواهد بود.

این مفسر قرآن کریم رد امامت امام علی(ع) بدترین عمل دانست و عنوان کرد: جهنم بر اساس گناهان مردم به هفت طبقه تقسیم می‌شود و هیچ کافر و بت پرستی در طبقه هفتم وجود ندارد مگر منافقانی که در لباس دینداری بر علیه مسلمانان و اولیای الهی دست به جنایت زدند.

وی افزود: کنار زدن امام علی(ع) سخت‌ترین عذاب را خواهد داشت و محال است خداوند در قیامت از کسانی که امام علی(ع) را منکر شدند، بگذرد بنابراین مردم و جوانان مراقب باشید دشمن اعتقاد شما نسبت به امیرمومنان علی(ع) را خدشه دار نکند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند: بارالها؛ هر که علی(ع) را ترک کرد او را از لطف خود دور کن؛ این سخن تنها نفرین پیامبر(ص) در طول 23 سال رسالت بود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات