۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۲۳۸۳۱
حجت الاسلام رنجبر:

امیرمؤمنان ملاک سنجش زندگی بشری است

کارشناس رسانه ملی گفت: امام معنای لطیفی دارد، امام میزان و سنجش زندگی بشری است و ملاک سنجش زندگی بشر، امیرمؤمنان است.
حجت الاسلام رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام محمدرضا رنجبر، کارشناس رسانه ملی شب گذشته در مراسم جشن عیدغدیرخم در مسجد جامع نجف آباد، با تبریک عیدسعید غدیرخم گفت: برای هم مسلک شدن با مکتب علوی باید مودت به خاندان اهل بیت داشت.

وی با اشاره به آیه «قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی» که پیامبر تنها مزد رسالتش را مودت بیان کرده است، افزود: عشقی که بروز و ظهور نداشته باشد، عرب به آن محبت می گوید و عشقی که بروز و ظهور دارد، مودت، به همین علت است که پیامبر مودت را از امت می خواهد که دوست داشتن به اهل بیت را عملاً با اعمال و رفتارشان نشان دهند.

حجت الاسلام رنجبر ادامه داد: در دسته بندی قرآن، انسان ها دو گروه هستند، «أَكْثَرُهُمْ لا يَعْقِلُونَ» دسته ای که بدون هیچ تفکر و تعقلی تنها رفتار گزنده و زبان تیزی دارند و دسته ای که دارای خرد و تعقل هستند و این گروه به مرتبه عشق و مودت اهل بیت خواهند رسید و همین عشق است که باعث آسمانی شدن و بالا رفتن انسان در این دنیا می شود.

وی درباره علت درخواست پیامبر برای چنین مزدی بیان داشت: چرا پیامبر از امت چنین مزدی را خواسته، چون عاشق، تابع است حتی اگر خلاف میلش باشد چنان که در عشق های مجازی و دنیایی نیز شاهد هستیم و کسی که عاشق علی و اهل بیت شد، تابع علی می شود، و این تابعیت همرنگی را به دنبال خواهد داشت.

کارشناس رسانه ملی در ادامه بیان کرد: اگر عاشق علی باشی، میشوی در بند علی، مطیع و فرمانبردار علی، و تمام سخن پیامبر اکرم(ص) در غدیرخم همین یک کلمه بود «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» و اگر جهان اسلام فقط روی همین یک جمله پیامبر تأمل می کرد، امروز شاهد چنین سرنوشتی برای جهان اسلام نبودیم.

وی در شرح این فراز از خطبه غدیر افزود: مولی یعنی اولی، سزاوار، برتر و اینکه چرا این قدر حضرت علی بعد از رحلت پیامبر اصرار به خلافت داشت با آنکه خود حضرت بارها بیان کردند که زعامت این دنیا هیچ ارزشی ندارد، پس چرا این قدر تلاش کردند که در زیارت جامعه ائمه به عنوان مصابیح الدجی معرفی شدند، یعنی چراغ راه بشریت.

حجت الاسلام رنجبر در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه چراغ هدایت در کجا باشد برای خود چراغ تفاوتی نمی کند ولی آنانی که از نور این چراغ بهره می برند، اهمیت دارد، تمام اصرار حضرت برای خلافت تنها به خاطر سعادت و هدایت امت بود که علی منبع رزق و روزی بشری است، اگر زمین استوار است، به برکت وجود علی است که اگر علی نباشد، کائنات از هم می پاشد، و چنین روزی، روز اعلان امامت او بود.

وی در شرح کلمه امامت نیز گفت: امامت و امام نه در اصطلاح عامیه به معنای پیشوا که این فضیلت نیست که ما حتی ائمه کفر هم داریم، امام معنای لطیفی دارد، امام میزان و سنجش زندگی بشری است و ملاک سنجش زندگی بشر، امیرالمؤمنین است.

کارشناس رسانه ملی ادامه داد: آنانی که برای عدم تبعیت خود از اهل بیت، تمسک به عقل را بیان می کنند باید بدانند همین عقل بشری نیز نیازمند به تمسک به عقل برتری در این دنیا است و تنها اهل بیت و ائمه معصومین دارای این عقل برتر در جهان بشری هستند و آنانی که حتی دم از عقلانیت می زنند باید بدانند تنها راه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت تابع و همرنگ شدن با اهل بیت است. /1306/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات