۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۵۲۳۸۰۳
حجت الاسلام مومنی:

دل‌های توحیدی ولایت امام علی را می‌پذیرند

استاد حوزه علمیه گفت: دل‌هایی ولایت امیرمومنان امام علی(ع) را می‌پذیرند که زیربنای توحیدی آنها قوی باشد.
حجت الاسلام و المسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین مومنی استاد حوزه علمیه غروب شنبه در جشن بزرگ عید سعید غدیر خم که در میدان امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: سند خطبه غدیر چنان معتبر است که حتی برخی از اهل سنت هم نمی‌توانند بر خلاف آن سخنی بگویند.

وی با اشاره به آیه 186 سوره بقره مبنی براینکه مسلمانان باید پیش از مرگ وصیت نامه بنویسند، عنوان کرد: هیچ عقل سالمی نمی‌پذیرد که پیامبر اسلام(ص) مردم را به این آیه هدایت کند اما درباره امر خلافت که از آن مهمتر موضوعی وجود ندارد وصیت نکرده باشد.

حجت الاسلام مومنی افزود: ما ادله محکم عقلی و نقلی داریم که پیامبر(ص) برای بعد از خود جانشین تعیین کردند، و اینکه کسی غیر از امیرمومنان امام علی(ع) شانیت جانشینی پیامبر(ص) را نداشتند.

این استاد حوزه علمیه درباره پذیرش ولایت امیرمومنان امام علی(ع) اظهار داشت: آن دل‌هایی ولایت امیرمومنان امام علی(ع) را می‌پذیرند که زیربنای توحیدی آنها قوی باشد.

وی افزود: امام رضا(ع) در این زمینه می‌فرمایند: جریان غدیر شباهت زیادی به سجده بر آدم دارد، فرشتگانی که سجده کردند مطیع امر الهی بودند اما کسانی که سجده نکردند رجیم شدند، درباره ولایت امیرمومنان امام علی(ع) نیز هر کس ولایت ایشان را پذیرفت همچون آن ملائک مقرب درگاه الهی شدند اما کسانی که نپذیرفتند جهنمی شدند.

این استاد حوزه علمیه درباره اهمیت به کار بردن لقب امیرمومنان برای امام علی(ع)، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند حرام است کلمه امیرمومنان غیر از برای امام علی(ع) به کار رود./807/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات