۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۵۲۳۸۰۱
آیت‌الله خاتمی:

شیعه با تبعیت از ولایت فقیه پیرو امیرمومنان است

آیت‌الله خاتمی گفت: عاشورا جریانی در امتداد غدیر است، امروز مردم ایران با پیروی از ولایت فقیه در حقیقت با امیرمومنان امام علی(ع) بیعت دارند.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران عصر شنبه در مراسم کاروان شادی اهل‌بیت(ع) به مناسبت عید غدیرخم که در امامزاده حسن(ع) برگزار شد، گفت: در روایات ائمه معصومین(ع) بر بزرگداشت غدیر بسیار سفارش و تاکید شده است.

وی افزود: همان گونه که مردم درعاشورا بر حضرت سیدالشهدا(ع) عزاداری قوی صورت می‌گیرد باید برای عید غدیر هم شادی کرد و لباس آراسته پوشید و اسباب شادی دیگران را فراهم کرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه باید در روز عید غدیر همچون روزهای حماسی 22 بهمن و قدس راهپیمایی و اجتماعات برگزار شود، عنوان کرد: در این زمینه بنیاد بین المللی غدیر زمینه لازم را فراهم کند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: امروز برخی شیعه را گریه کن بدون شادی متهم می‌کنند درحالیکه شیعه هنگام غم و اندوه اهل‌بیت(ع) عزادار و در وقت شادی آنان شاد و خوشحال است.

وی با بیان اینکه شادی عید غدیر خط باطل بر این سخن است که شیعه فقط عزاداری می‌کند، گفت: برخی شادی را به اختلاط دو جنس مخالف یا مصرف مشروبات الکلی یا گوش فرا دادن به موسیقی‌های حرام تفسیر می‌کنند در حالیکه مصادیق شادی در اسلام این نیست، شادی های حلال زیادی وجود دارد که یکی از آن صله رحم است.

آیت الله خاتمی ابراز کرد: در کشور ما شیعه و اهل سنت در مقابل دشمنان با یکدیگر متحد هستند، چراکه ایران به رهبری رهبر معظم انقلاب داعیه دار تقریب مذاهب است و همه مردم آن محب و شیعه امیرمومنان امام علی(ع) هستند.

امام جمعه موقت تهران افزود: عاشورا جریانی در امتداد غدیر است، امروز مردم ایران با پیروی از ولایت فقیه در حقیقت با امام علی(ع) بیعت دارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه غدیر همواره باید جریان داشته باشد، خاطرنشان کرد: فتنه خط قرمز ما است هرکس با ولایت بیعت دارد مخالف فتنه است و در مقابل آن ایستادگی می‌کند./807/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات