۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۲۳۵۵۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

عید غدیر روز تجلی بیعت با امامت و ولایت است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که عید غدیر روز تجلی بیعت با امامت و ولایت است و ولایت فقیه ما نیز در ادامه ولایت و امامت ائمه معصومین(ع) است، گفت: پذیرش غدیر و نفی ولایت فقیه، نفهمی است، چون ولایت فقیه ثمره غدیر در ایام کنونی است.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی به مناسب ایام غدیر در نکا برگزار شد با اشاره به ایات و روایات در مورد غدیرخم افزود: امام صادق(ع) ​در جواب شخصی که از امام پرسید ما چند عید داریم؟حضرت فرمودند چهار عید  دینی داریم که عید چهارم که از همه اعیاد برتر است، آن روزی است که پیامبر(ص) به دستور خدا، علی(ع) را به جانشینی خودش و امامت برای امت اسلام معرفی کردند. روز 18 ذیحجه سال دهم هجری در سرزمینی به غدیر خم که معروف به عید غدیر است.

وی با بیان این که روز عید غدیر بهترین روز است و خداوند در این روز دینش را کامل کرده است، افزود: آن روز جمع کردن جمعیت خیلی مسأله مهمی بود و پیامبر در یک سرزمینی به نام غدیر سه شبانه روز در آن گرما، مردم را جمع کرد و نگه داشت برای اینکه دستور خدا را ابلاغ کند و این بود که علی(ع)​ را برای بعد از خودش به عنوان رهبر، پیشوا و امام به مردم معرفی کند. 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود ادامه داد: اگر کسی بگوید مسلمان هستم و فقط اسلام روز بعثت را قبول دارم، اسلام تا زمان هجرت یا فتح مکه را قبول دارم، خدا اسلام در کنار ولایت را قبول دارد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام اهل بیت(ع) را به جامعه اسلامی معرفی کرده که نخستین امام ما علی(ع) و آخرین حجت خدا بر زمین حضرت مهدی(عج) بوده است، افزود: بر همه ما لازم است این دستور خدا را اطاعت کنیم و اجرای همه دستورات خدا واجب است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که واجبات خدا، اهم و مهم دارد، بیان داشت: هیچ چیزی به پایه ولایت نمی رسد و از همه واجبات مهم تر است و امروز همه ما وظیفه داریم در مسیری که ولایت فقیه تعیین می کنند گام برداریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهترین پایه های بصیرت اطلاع درست از دین و مبانی دینی است، خاطرنشان کرد: کسی که اطلاعات دینی درستی نداشته باشد، ​در امواج تبلیغات دشمن و فتنه گری های دشمن،​ مانند کسی است که تفکر و مبنای فکری درستی ندارد تا براساس آن بتواند راه را بشناسند و قضاوت کند.

حجت الاسلام لائینی با تأکید بر این که مسأله امامت و ولایت مهم ترین دستاورد جریان غدیر است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: غدیر عامل تعالی و سعادت جامعه اسلامی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که فاصله گرفتن از مسأله غدیر عامل انحراف جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین مسائل و مشکلات امروز جامعه اسلامی فراموشی موضوع غدیر در تاریخ است.

امام جمعه نکا با اشاره به این که دشمنان در طول تاریخ همه توان خود را برای از بین بردن موضوع غدیر به کار گرفتند، تصریح کرد: خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی مسأله غدیر به برکت تلاش های علما و بزرگان دینی دوباره احیاء شد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که همه خوبی ها و نعمت های  ارزشمند الهی در غدیر نهفته است، بیان داشت: با تکیه بر غدیر و ارزش های حاکم بر می توانیم به سعادت دنیوی و اخروی دست یابیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عدم توجه به غدیر در طول تاریخ خسارت های سنگینی را به جامعه اسلامی وارد کرده است، تصریح کرد: واقعه غمبار عاشورا نتیجه بی توجهی به مسأله غدیر است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیز در دوران غیبت ولایت فقیه که برگرفته از مسأله غدیر در جامعه اسلامی نقش محوری را عهده است، خاطرنشان کرد: پیشرفت های امروز نظام مقدس جمهوری در عرصه های مختلف مدیون و مرهون مدیریت صحیح و رهنمودهای ولی فقیه است.

مسؤول حوزه علمیه نکا در ادامه سخنان خود بر ضرورت تبیعت محض از ولایت و رهبری در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: جامعه بدون ولایت به اهداف متعالی خود دست نخواهد یافت و این همان خواست اصلی دشمنان است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان همه توان خود در 38 سال اخیر برای ضربه زدن به جایگاه ولایت و رهبری به کار گرفتند، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه رکن اصلی انقلاب و نظام دینی است و حفظ دین و انقلاب در گرو حفظ و حراست از جایگاه ولایت فقیه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن هر روز به بهانه های مختلف تلاش می کند تا جایگاه ولایت در جامعه اسلامی را خدشه دار کند، بیان داشت: ولایت فقیه عزت و اقتدار را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آورد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که با بیان این که عید غدیر روز تجلی بیعت با امامت و ولایت است و ولایت فقیه ما نیز در ادامه ولایت و امامت ائمه معصومین(ع) است، افزود: پذیرش غدیر و نفی ولایت فقیه، نفهمی است، چون ولایت فقیه ثمره غدیر در ایام کنونی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مهم ترین محصول غدیر، بحث امامت و ولایت است، ادامه داد: همه تلاش و سرمایه گذاری دشمن این است که بین مردم و ولایت فاصله بیندازد ولی به لطف الهی مردم ما با هوشیاری و بیداری هر گونه توطئه و دسیسه دشمن اعم از داخلی و خارجی را نقش برآب می کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، فرهنگ غدیر را فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی(ص) و خط مستقیم ولایت دانست و افزود: ترویج و گسترش این فرهنگ در جامعه جوانان را در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن در جنگ نرم بیمه خواهد کرد./۱۳۱۷/۲۰۲/ح

ارسال نظرات