۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۵۲۳۴۶۹
حجت الاسلام والمسلمین عباسی خبر داد؛

فعالیت بیش از ۲۲۰ گروه علمی در جامعه المصطفی العالمیه

معاون آموزش جامعة المصطفی شعار امسال این مرکز را «تحول نظام جامع آموزشی و مرجعیت علمی و معرفتی المصطفی» اعلام کرد.
مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی معاون آموزش جامعة المصطفی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی این مرکز که در مجمتع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت ایام غدیر، عید غدیر را از بزرگترین حوادث تاریخ اسلام دانست و گفت: انقلاب اسلامی پرتوی از حرکت زلال غدیر است.

وی حقیقت غدیر را سبب ناامیدی دشمنان و بدخواهان عنوان کرد و افزود: روز غدیر همواره مورد توجه مسلمانان بوده و مردم سعی در گرامی داشت آن داشتند مؤمنان در غدیر  می توانند به افق های حق نظر کنند.

معاون آموزش جامعة المصطفی شعار امسال این مرکز را «تحول نظام جامع آموزشی و مرجعیت علمی و معرفتی المصطفی» معرفی کرد و از فعالیت بیش از 220 گروه علمی در زمینه مسائل آموزشی  جامعة المصطفی خبر داد.

وی ادامه داد: نظام آموزشی فعلی المصطفی از  پیشگامی و پیشتازی در عرصه آموزش علوم انسانی و اسلامی برخوردار بوده و دارای مقطع بندی استاندارد، تنوع آموزشی قابل قبول با بیش از 150 رشته علمی و آموزشی، تحقیق نگاری و پایان نامه نگاری به روش استاندارد، مدرک رسمی پذیرفته شده توسط نهادهای مسؤول و انواع شیوه های آموزشی یعنی حضوری، مجازی، بلندمدت و کوتاه مدت است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ابراز داشت: در ابعاد کیفی بازنگری و ارتقا و تعالی بخشی به اهداف برنامه آموزشی و روش شناسی های مناسب آموزشی برنامه های درسی مورد توجه است چرا که ارزیابی مستمر یکی از اصول گریزناپذیر برنامه ریزی آموزشی است.

وی عنوان کرد: در ابعاد کمی نیز تعداد دانش پژوهان، اساتید، مقاطع مختلف، رشته های مختلف، فضای آموزشی و سایر زیرساخت ها که ابعاد کمی دارند؛ تحول نظام آموزشی در دوره های مختلف المصطفی مورد توجه بوده است و امروز شاهد عرضه نظام جدید آموزشی با انعطاف و سازگازی بیشتر با واقعیت های زمان و نیازهای روز المصطفی در صحنه بین الملل هستیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به توجه جدی به نظام سنتی و حوزوی در نظام جدید آموزشی جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: در کنار نظام رشته ای، نظام سطوح در برنامه ریزی آموزشی لحاظ شده است.

وی از فقه و اصول، قرآن و حدیث، تاریخ و سیره، حکمت و ادیان، علوم انسانی و فرهنگ و زبان به عنوان شش حوزه دانشی اصلی در فعالیت های آینده المصطفی نام برد و اضافه کرد: در کنار این شش حوزه اصلی که فراگیر است و همه فعالیت های المصطفی را پوشش می دهد، توجه به ساعت های خاص آموزشی لحاظ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: امروز در نقطه شروع اجرای این طرح بزرگ هستیم و تحقق این طرح می تواند به مرجعیت بخشی المصطفی در عرصه آموزش و تعلیم و تربیت در  عرصه بین الملل یاری برساند.

وی افزود: همچنین آموزش های ویژه خواهران، مذاهب اسلامی، آموزش های مجازی، کوتاه مدت، میان مدت و سایر حوزه ها افزون بر شش قلمروی اصلی به تشکیل نظام جامع آموزشی کمک می کنند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات