۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۲۳۱۷۴
حجت الاسلام والمسلمین مدنی:

جامعه الزهرا یک حزب زهرایی است نه سیاسی

مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان این که این مرکز یک حزب زهرایی است نه جناح و حزب سیاسی، گفت: تمامی طلاب خواهر در رفتار و گفتار خود منعکس کننده فرهنگ و سبک زندگی فاطمی و علوی باشند.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی  مدیر جامعه‌الزهرا‌(س) ظهر امروز در همایش طلاب جدیدالورود تحصیلات تکمیلی سطح سه که در آمفی تئاتر ساختمان شهید بهشتی(ره) جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به سالروز ولادت امام هادی(ع) و این که مهم ترین رسالت طلاب مانند امام هادی هدایت در مسیر شناخت خدا و کسب مقام عارفا بحقه است، گفت: زکات علم نشر آن است و کسی که مسیر طلبگی را انتخاب می کند در این مسیر باید زکات معرفت خود را پرداخت کرده و مردم را در مسیر کمال و بندگی خدا هدایت کند.

وی با بیان این که طلبه باید در مسیر کسب علم، اخلاص در عمل داشته باشد و در مقابل علمی که فراگیر می گیرد مغرور و متکبر نشود، تصریح کرد: امام رضا(ع) در یک حدیث نورانی می فرمایند ما در مقابل همه مستمعان و همه افرادی که با آنان در ارتباط هستیم، باید متواضع باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با تأکید بر این که ثمره علم ما باید عمل، اخلاص و تواضع باشد، ادامه داد: اگر عمل، اخلاص و تواضع، ثمره علم نباشد، درخت علم سرما زده شد و بارور نخواهد شد.

وی با بیان این که طلاب باید ظرفیت ها و استعدادهای خود را بشناسند، افزود: بخشی از مشکلات جهان با قلم و بیان بانوان طلبه درمان می‌شود؛ بنابراین بانوان طلبه باید با بیان و قلم خود درد های چرکین و کشنده جامعه را درمان کنند قبل از اینکه به غده هایی تبدیل شود که درمان آن دشوار شود.

مدیر جامعه الزهرا(س) با تأکید بر این که جامعه‌الزهرا‌(س) جناح و حزب سیاسی نیست، اظهار کرد: جامعه‌الزهرا‌(س) یک حزب زهرایی است و با اقتدا به سیره حضرت زهرا(س) اداره می شود و تمامی بانوانی که در این مرکز مشغول به تحصیل هستند باید در رفتار و گفتار خود منعکس کننده فرهنگ و سبک زندگی فاطمی و علوی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان این که هدف از تحصیل در حوزه های علمیه همانطور که بیان شد هدایت گری در مسیر الی الله است، یادآور شد: مادری که در جامعه الزهرا(س) به عنوان طلبه مشغول به تحصیل است نه تنها باید هدایتگر جامعه به سوی مسیر الی الله باشد بلکه باید فرزندان خود را در مسیر معرفت الله و بندگی خداوند هدایت کند.

وی بیان داشت: طلبه ای که نتواند خودسازی را از خانه و زندگی خود شروع کند نخواهد توانست در امر هدایت جامعه نیز موفق باشد و باید دقت کرد که لازمه این تحول آفرینی و هدایتگری از سوی طلاب این است که در ابتدا خود را تغییر دهند. به عبارت دیگر طلبه برای رسیدن به مقام هدایت گری باید تهذیب و تزکیه نفس داشته باشد تا بتواند ضمن تحول در محیط خانه و زندگی خود دیگران را نیز در این مسیر هدایت کند./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات