۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۵۲۲۹۹۸
حجت‌الاسلام جوشقانیان مطرح کرد؛

شهید حججی نتیجه تربیت ولایی

رییس مجمع عالی بسیج استان قم فرهنگ ولایت‌پذیری را بهترین عامل برای بالابردن آستانه تحمل انسان ها دانست و گفت: تربیت ولایی سبب رهایی از قیود دنیوی خواهد شد.
ولایت پذیری حجت الاسلام جوشقانیان

حجت الاسلام حسین جوشقانیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه هیچ موضوعی به اندازه مسأله «ولایت» در آیات و روایات مورد تبلیغ قرار نگرفته است، گفت: کار اصلی ولایت این است که بار زمین مانده‌ای که جامعه نتوانسته بلند کند را بر دوش می کشد؛ به بیان دیگر ولایت، زمینه هدایت بشر را فراهم می کند و گره‌ها را باز می کند.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم بیان اینکه ولی خداوند از دو عنصر بهره می گیرد، اظهار داشت: نخستین از آنها «علم بیشتر» و دیگری «سوز بیشتر» است؛ همین دو عنصر سبب شد تا پیامبر اکرم(ص) از همه انسان ها به خودشان از اولویت برخوردار باشند.

اولین تمرین در باب ولایت از نهاد خانواده شروع می شود

وی با تأکید بر اینکه اولین تمرین در باب ولایت از نهاد خانواده شروع می شود، عنوان کرد: خداوند برای شناساندن مقام ولایت، در خانواده، شمه ای از ولایت را به پدر و مادر داده است تا فرزندان از کودکی برای پذیرفتن ولایتِ ولی خداوند آماده شوند.

ولایت‌پذیری سبب کاهش نزاع‌ها و درگیری‌ها می شود

حجت‌الاسلام جوشقانیان با اشاره به اینکه فرهنگ ولایت‌پذیری، آستانه تحمل انسان ها را بالا برده و در نهایت سبب کاهش نزاع ها و درگیری ها می شود، افزود: این فرهنگ موجب می شود تا افراد همانند مالک اشتر در برابر بی احترامی، رفتاری خاضعانه داشته باشند و همواره در راه رضایت خداوند غضب کنند.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم با بیان اینکه تربیت ولایی سبب رهایی از قیود دنیوی خواهد شد، ابراز داشت: هوا و هوس نفسانی، خودکامگی طاغوت‌های دوران و انحراف در فضای اعتقادی توحید، سه قید دنیوی است که انسان ها را زمین‌گیر می کند؛ کار اصلی ولی خداوند این است که وجود بشریت را از این سه قید پاک کند.

عاقبت بخیری در سایه ولایت‌پذیری حاصل می شود

وی افزود: ولی خداوند در ظلمت‌کده دنیا و در برابر دشمن قهاری همانند ابلیس و یارانش از بشریت نگهداری می کند، اما متأسفانه بشریت آن گونه که شایسته است ایشان را نمی شناسد، گویا فراموش کرده است که اگر ولایت امام معصوم(ع) نباشد دیگر هیچ عملی از او پذیرفته نخواهد شد.

الگوی ولایت، بهترین الگوی عرصه تربیت است/شهید حججی نتیجه تربیت ولایی

حجت‌الاسلام جوشقانیان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید سیره اهل بیت(ع) را مطالعه کنند و سعی داشته باشند ایشان را الگوی خود و فرزندانشان قرار دهند؛ در عرصه تربیت بهترین الگو، الگوی ولایت است؛ به یقین نتیجه محصول تربیت ولایی شخصی همانند شهید حججی می شود که حاضر است برای دفاع از ارزش های دینی از جان خود بگذرد.

وی در پایان تأکید کرد: فرزندی که با رویکرد ولایت پرورش یابد در آینده جز راه حق هیچ راهی را انتخاب نخواهد کرد./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات