۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۲۲۹۲۷
در همایش احسان غدیر مطرح شد؛

ضرورت توجه بیشتر به اخوت در روز غدیر

امام جمعه موقت تهران روز عید سعید غدیر را روز برادری خواند و تاکید کرد که باید در این روز افراد کینه‌ها را از خود دور کنند.
همایش احسان غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «احسان غدیر» صبح امروز سه‌شنبه ۱۴ شهریور با حضور آیت الله کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد المللی غدیر، محسن ولی‌ئی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران، حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر، حجت الاسلام محمود مولایی معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) و شمار دیگری از مسؤولان در محل فرهنگسرای «بهمن» تهران برگزار شد.

این مراسم با کمی تاخیر و با قرائت کلام الله آغاز شد. پس از قرائت قرآن کریم، گروه همخوانی نوجوانان فرهنگسرای بهمن، به اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران پرداختند تا همایش به صورت رسمی کار خود را آغاز کند.

مباهله شعار غدیر است/آیت الله خزعلی شمشیر ولایت بود

در بخش سخنران ویژه این مراسم، آیت الله صَدیقی اظهار داشت: بعضی فکر می‌کنند شادی و خوشحالی باید با کنسرت طاغوتی و به صورت مختلط برگزار شود، اما می‌توان جشن امام علی(ع) را نیز با شادی سرور همراه کرد، به شرطی که شادی‌های ما نیز حلال باشد. برای مثال امروز شاهد بودیم که یک نوجوان با استعداد و هنر خود توانست تمام حضار را شاد کند.

وی افزود: ایام عید سعید غدیر بسیار نورانی و پر برکت است، باید از شادی و برکت آن بهره گرفت.

امام جمعه موقت تهران، با تاکید بر قرابت قرآن و عترت، اظهار داشت: در قرآن کریم به جایگاه ائمه اطهار و ولایت اشارات بسیاری شده است که یکی از آنها، آیه مباهله است.

وی گفت: مباهله به نوعی شعار غدیر است و باید همگی به آن توجه کنیم. قطعا مفهوم مباهله را می‌توان با بیان‌های مختلف، به خصوص زبان زیبای هنر، زنده و پویا نگه داشت.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر تصریح کرد: خداوندی که حضرت مریم(س) را حفظ کرد، قطعا می‌تواند تمامی مشکلات ما را مرتفع سازد. باید در روزگار کنونی در بدترین شرایط نیز به خدا پناه ببریم و با سلاح دعا، مشکلات خود را برطرف کنیم.

آیت الله صدیقی اشاره به آیه مَودت در کلام الله، ابزار داشت: رمز پایداری خانواده‌ها بدون شک مودت و محبت میان افراد خانواده است.

وی تاکید کرد: قطعا اگر خانواده‌ها به هم محبت کنند، جامعه نیز به سمت پایداری و استحکام پیش می‌رود.

امام جمعه موقت تهران گفت: قطعا جایگاه امیر مومنان(ع) به قدری والا است که با توجه به این جایگاه، می‌توان به مودت و محبت واقعی رسید.

آیت الله صدیقی پس از تشریح نگاه یتیم نوازانه امام علی(ع) با تاکید بر جایگاه مهم افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار داشت: امروز افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند بسیار جایگاه محترمی دارند و قطعا این افراد گنج‌های جامعه ما هستند که باید به آنها توجه کرد.

وی تصریح کرد: امام علی(ع) هرگز در جامعه خود گداپروری نمی‌کرد، بلکه با کمک به افراد به کرامت افراد و فقرا می‌افزود.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با گرامیداشت یا آیت الله خزعلی، یادآور شد: آیت الله خزعلی شمشیر ولایت بود و حتی در دوران اصلاحات نیز با شجاعت در برابر کژروی‌ها می‌ایستاد.

وی تاکید کرد: آیت الله خزعلی در کنار رفتار انقلابی خود، اهل اخوت و برادری بود. باید همه تلاش کنیم در روز غدیر تمام کینه‌ها را دور کنیم و با یکدیگر برای همیشه عقد اخوت و یاری ببندیم.


ارائه گزارشی از همایش احسان غدیر

همچنین حجت الاسلام مولایی به عنوان سخنران افتتاحیه همایش احسان غدیر، گفت: همایش احسان غدیر به همت کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد بین‌المللی غدیر و مجله خانواده مثبت شکل گرفته است.

وی افزود: قرار بود در مراسم امروز رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز حضور داشته باشند که به دلیل سفر کاری به شهر مقدس مشهد نتوانستند در همایش کنونی شرکت کنند.

حجت الاسلام مولایی با بازخوانی واقعه غدیرخم، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) سکان هدایت بشری را به دست امام علی(ع) سپرد‌؛ به این دلیل هدایت بشری به امیر مومنان سپرده می‌شود که ایشان بهترین خلق‌ها است.

وی درباره جایگاه غدیر، ابراز داشت: باید تلاش کنیم جایگاه و اهمیت غدیر را بشناسیم، زیرا این موضوع اهمیت بسیاری در جایگاه اسلام و مسلمانان دارد.

اجرای تواشیح گروه رضوان

در بخش دیگری از این مراسم گروه تواشیح «رضوان» با اجرای سه قطعه به هنرنمایی پرداختند.

غدیر، فلسفه سیاسی اسلام است

در ادامه این همایش، حسین ظریف منش، گفت: تعالیم علوی در جامعه امروز بسیار مغفول مانده است و باید به آن بسیار توجه کنیم.

وی افزود: عید سعید غدیر، نقطه عطفی در تاریخ بشریت است که در آن روز به جایگاه ولایت و انسانیت قوام بخشیده شد.

متاسفانه به روز مهم غدیر به اندازه کافی پرداخته نشده است. باید با پاسداشت عید غدیر، به قوام جایگاه امامت و ولایت بپردازیم.

ظریف منش با یادآوری سخن رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: رهبر انقلاب فاصله میان عید قربان و عید سعید غدیر را بسیار مهم خوانده‌اند، ما نیز باید در این ایام به حقیقت و فلسفه این دو عید توجه کنیم.

وی افزود: غدیر بدون شک، فلسفه سیاسی اسلام است. قطعا باید در بازخوانی ابعاد عید سعید غدیر، به بخش جایگاه ولایت در میان شیعیان و مسلمانان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر تاکید کرد: باید در کنار جایگاه والای قرآن، به عترت نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم، زیرا با توجه به جایگاه مهم ائمه اطهار می‌توانیم به تحکیم جامعه و خانواده خود بپردازیم.

مولودی خوانی نوجوان قمی

محمد حسین بخشی، نوجوان هنرمند قمی در قسمت دیگری از این مراسم با اجرای چند قطعه مولوی، به هنرمندی پرداخت.

کمیته امداد برآمده از پیام غدیر است

در قسمتی دیگری از این برنامه محسن ولی‌ئی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) تهران گفت: هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) بدون شک برآمده از پیام غدیر است؛ زیرا پیام غدیر نوعی از حمایت از مظلومان و محرومان است.

وی افزود: امام راحل(ره) با تیزهوشی خود کمیته‌ای را بنا کرد که در راه احقاق مظلومان جامعه قدم بردارد.

ولی‌ئی درباره اهداف فرهنگی و زیارتی مجموعه متبوع خود، بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) با اهداف زیارتی خود در سال تلاش می‌کند افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را به کشور عراق و شهر مقدس مشهد اعزام می‌کند.

بر اساس این گزارش و در پایان این همایش، به ابتکار مسؤولان بنیاد بین المللی غدیر به تعدادی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت قرعه‌کشی چند سفر زیارتی اهدا شد./856/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات