۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۲۲۸۸۶
با رویکرد بزرگداشت آیت الله سید مرتضی عسگری؛

دومین کنگره ملی غدیر برگزار می شود

دومین کنگره ملی غدیر با رویکرد بزرگداشت علامه آیت الله سید مرتضی عسگری همزمان با بزرگداشت دهمین سالگرد ارتحال ایشان در دهه امامت و ولایت برگزار خواهد شد .
غدیر عید غدیر

به گزارش خبرگزاری رسا و به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر دومین کنگره ملی غدیر با رویکرد بزرگداشت علامه  آیت الله سید مرتضی عسگری همزمان با بزرگداشت دهمین سالگرد ارتحال ایشان در دهه ی امامت و ولایت سال جاری ( فردا چهارشنبه مورخ 15شهریورماه ) برگزار خواهد شد .
بنا به این گزارش ، این کنگره  به عنوان یکی از برنامه های کلان بنیاد بین المللی غدیر و در راستای بسط و گسترش معارف غدیری و تجلیل از خادمین غدیر و ولایت برگزارخواهد شد.
اینگزارش ما افزاید : خدمات علامه آیت الله مرتضی عسگری (ره) به دنیای اسلام و بویژه جهان تشیع ، بسیار حائز اهمیت است . ایشان با نگاشتن کتابهایی در موضوعات کلام ، فقه و تفسیر و تاریخ و... خردمندی ، فرزانگی ، هنرمندی و نبوغ خود را ظاهر نمود ، در کنار آن مجاهدت های علمی و فرهنگی  در ایران و عراق بود که علامه عسگری ، دانشکده ی اصول دین ، شاهکار سترگ خویش را پدید آورد .
این مراسم با سخنرانی آیت الله صدیقی ، حجه الایلام والمسلمین جاودان و مراسم رونمایی از سه عنوان کتاب و مقاله خوانی یکی از شاگردان علامه عسگری در محل سالن همایشهای صدا وسیما فردا چهارشنبه از ساعت 30/8 تا 11/30 برگزار خواهد شد .
قابل توجه است که در سالهای گذشته بنیاد بین امللی غدیر اولین کنگره ی ملی غدیر را با بزرگداشت علامه امینی صاحب اثر گرانقدر الغدیر برگزار نموده بود و این بنیاد بنا دارد که در خلال سالهای آتی در جهت الگو سازی و آشناسازی نسل جوان انقلابی و پژوهشگر با اسطوره ها و شخصیت های برجسته ی جهان تشیع ، سلسله همایش ها و کنگره های علمی را برگزار و راه و سیره ی بزرگان علم و دیانت را در بسط و گسترش فرهنگ متعالی تشیع ناب علوی بصورت کاملا کارشناسی و ترویجی برای آیندگان روشن و مدون کند./۸۰۷/د
۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات